با حضور حقوقدانان و اندیشمندان؛

برگزاری هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب

هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور شماری از حقوقدانان و اندیشمندان شیعه و اهل سنت در عسلویه برگزار شد.

هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی از ساعت ۱۰ آغاز شد و در آن آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه و امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر سخنرانی کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری: آمریکایی‌ها به نام آزادی، آزادی را به قربانگاه برده‌اند

8006685_502.jpg (1856×1063)

برگزاری هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه در هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عسلویه گفت: برگزاری این همایش سه پیام مهم دارد؛ نخستین پیام برای خود ما است؛ هنگامی که از نقد حقوق بشر آمریکایی صحبت می‌کنیم باید از جلوه‌های حقوق اسلامی هم صحبت کنیم که اسلام از چه منظرهایی به انسان می‌نگرد و حق حیات، کرامت و آزادی برای انسان قائل است.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که باید قدر داشته‌های خود را بدانیم، افزود: شیعه و اهل تسنن باید بدانیم که اسلام عزیز چه ارمغان‌هایی برای ما آورده و خداوند چه لطفی برای ما مقرر کرده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جای‌جای قرآن به‌ویژه در طولانی‌ترین داستان یعنی داستان حضرت موسی(ع) و فرعون به جایگاه آزادی انسان اشاره و تأکید دارد تا بدانیم میان این که قدرت و حکومت را فرعون‌های زمان یا موسی‌های زمان در دست بگیرند چه تفاوت‌هایی است و بدانیم آزادی چه ارزشی دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: دومین پیام این نشست، افشاگری چهره دشمن است. باید روشن کنیم که دشمنان آن زمان‌هایی که انقلاب کردند مانند انقلاب فرانسه و خود را مهد آزادی نامیدند، نقاب بر چهره زدند. رسالت این همایش‌ها دور کردن نقاب از چهره آنان است.

او اضافه کرد: خباثت، آدم‌کشی، نسل‌کشی و هدردادن ثروت‌های مسلمین و جنگ‌افروزی میان مسلمانان از بدترین رفتارهای آنان علیه ملت مسلمان است. آمریکا ۱۰۰ جنگ به دنیا تحمیل کرده که باید با افشاگری نقاب از چهره دشمنان برداشت.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: سومین پیام این همایش پیامی رسا به غرب است که گاهی وابستگان استکبار و آمریکا که از امکانات کشور ایران، نعمت امنیت کشور و فضایی که شهدا به ارمغان آورده‌اند استفاده می‌کنند اما علیه ایران و انقلاب سم‌پاشی می‌کنند. آنان آمریکا را مهد تمدن می‌دانند و به مسئولان کشور هم می‌گویند که باید با این مستکبران ارتباط داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: باید بدانیم که اسلام ما را در قله نگه داشته است. بازگو کردن مصادیق جنایات استکبار کافی نیست، گرچه باید گفته شوند، چون عده‌ای گویا از واقعیات بی‌خبر هستند، ظاهری از غرب به آنان نشان داده شده که تنها همان را می‌بینند و از باطن بی‌خبرند. اگر به‌دنبال کرامت و آرامش و زیبایی هستید باید آموزه‌های زیبای اسلامی را دید.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: اعلامیه‌های حقوق بشر تأمین‌کننده حقوق همه مردم دنیا نیست. غرب از اهرم آزادی و حقوق بشر سوءاستفاده می‌کند. حق حیات در آمریکا چگونه است که صد میلیون انسان را در آفریقا می‌کشد و اکنون نیز آمریکا در صد کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تعرض دارد. چه حق حیاتی است که ایران را از آغاز انقلاب اسلامی تحریم کرده‌اند. چه مصائبی که بر سر مردم فلسطین، افغانستان، عراق، یمن و سوریه آورده و می‌آورند اما اگر حیوانی در قفسی بمیرد برای آن جیغ می‌کشند.

او اضافه کرد: این آمریکا داعش را ایجاد می‌کند تا جامعه اسلامی را به‌جان هم بیندازد. آمریکایی‌ها برای مسلمانان حق ممات قائل هستند، نه حق حیات. باید به آیه‌آیه قرآن نگاه کنیم و ببینیم که اسلام برای حق حیات انسان ارزش قائل شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: آمریکا و غرب به‌نام آزادی، آزادی را به قربانگاه برده‌اند و رفتارهایی به نام آزادی می‌کنند تا آزادی را دفن کنند. برای غیر سفیدپوستان ارزشی قائل نیستند و همواره سفیدپوستان، سیاه‌پوستان را در خود آمریکا قربانی خودبرترپنداری نژادی و رنگی می‌کنند. اما اسلام مساوات قائل است.

معاون اول قوه قضاییه: ترور سردار سلیمانی از مصداق‌های بارز حقوق بشر آمریکایی است

8007060_507.jpg (1864×1067)

برگزاری هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب
معاون اول قوه قضاییه نیز در هشتمین نشست حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در عسلویه گفت: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مصداق‌های بارز حقوق بشر آمریکایی است و همه حقوق‌دان‌های آزاده عالم نیز دلایل مطرح شده از سوی آمریکا برای توجیه این جنایت را رد کرده‌ و غیر قانونی دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق گفت: جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی و فرمانده رسمی یک نیروی نظامی کشور عراق چنان روشن است که حتی کسانی که تخصص اصلی آن‌ها حقوق بین‌المللی نیست نیز به روشنی متوجه ابعاد غیر قانونی آن می‌شوند.
او افزود: امروز همه حقوقدانان آزاده عالم چه با صدا و چه بی‌صدا این اقدام آمریکا را محکوم کرده‌اند و لازم است همایش‌های حقوقی بین‌المللی برای تشریح قباحت این اقدام آمریکا تشکیل شود.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: پس از اتمام اشغال عراق از سوی آمریکا، در سال ۱۳۸۸ توافقنامه‌ای امنیتی میان دولت عراق و آمریکا درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق و ساماندهی این نیروها در دوره حضور موقت در این کشور امضا شد که بر آن اساس آمریکا متعهد شده بود حق حاکمیت عراق را برای درخواست از آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی‌اش را به رسمیت بشناسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق ادامه داد: بر این اساس نیروهای آمریکایی باید سال ۲۰۱۱ خاک عراق را ترک می‌کردند اما با بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش که خود در ایجاد آن نقش داشته، از این اقدام خودداری کردند.
معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: در تابستان سال ۹۳ که داعش بخش بزرگی از خاک عراق و سوریه را گرفته بود، شورای امنیت سازمان ملل علیرغم محکوم کردن خشونت این گروه تروریستی در این کشورها، اما با دلایل سیاسی از ایجاد سازوکار مناسبی برای دفاع از مردم مظلوم عراق و سوریه امتناع کرد.
او گفت: در این شرایط عراق و سوریه از برخی کشورها از جمله ایران تقاضای کمک کردند و این تقاضای رسمی دلیل حضور مستشاری ایران در این کشورها است، در حالی که آمریکا بدون هیچ درخواست و توافقنامه‌ای در سوریه حضور پیدا کرد و حقوقدانان آزاده جهان باید این موضوع را بررسی و بیان کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق افزود: همچنین در این سال مجلس عراق نیروی حشدالشعبی را ذیل فرماندهی کل این کشور به رسمیت شناخت بنابراین ترور ابوالمهندس المهدی ترور یک فرمانده رسمی نظامی عراق از سوی آمریکا است.
معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: بر اساس مواد توافقنامه دولت عراق و آمریکا، این کشور باید همه اقدامات نظامی خود در عراق را با هماهنگی نیروهای نظامی آن انجام دهد اما عراق هماهنگی آمریکا در ترور ۲ فرمانده رسمی ایران و عراق را رد کرد و به طور صریح موضع گرفت.
او اضافه کرد: حتی در کنگره آمریکا نیز مخالفت‌هایی با این اقدام در ارتباط با نقض قانون اساسی آمریکا صورت گرفت و بسیاری از حقوقدانان آزاده نیز این جنایت را محکوم کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق عنوان کرد: آمریکا برای توجیه جنایت خود دلایلی از قبیل دفاع محکم برای ارعاب ایران، اقدام پیشگیرانه از حملات بعدی و تهدید چهار سفارت‌ آمریکا و اقدام پیش دستانه برای دفاع را مطرح کرد که همه این موارد از نظر حقوقی مورد بحث قرار گرفته و حتی حقوقدان‌هایی که با مواضع جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارند نیز اذعان کرده‌اند که این ترور نقض حقوق بشر بوده است.
او گفت: سازمان ملل نیز این اقدام را قتل فراقانونی اعلام کرد در حالی که عنوان مجرمانه این عمل جرم علیه امنیت ملی یک کشور است و شیوه برخورد قانونی با آن متفاوت از قتل است.
معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد: ایران معتقد است که این ترور در خلال اقدام علیه امنیت ملی کشور انجام شده است و ما ۲ پرونده حقوقی و کیفری در این زمینه تشکیل داده‌ایم که مراحل آن در حال انجام است و همه حقوقدانان در این زمینه متفق هستند.
او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و هر چه می‌گذر روشن‌تر می‌شود که شهادت این شخصیت اصیل و یاور مظلومان نیز بسیار پربار است و چه بسا خدمتی که شهادت او به جامعه انسانی می‌کند به مراتب عمیق‌تر باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق اضافه کرد: اتاق فکر آمریکایی پیوسته در حال برنامه‌ریزی علیه ملت ایران است و مردم ایران نباید فریب ظاهرسازی آمریکا را بخورند چرا که آمریکا هیچگاه خیر آن‌ها را نمی‌خواهد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: امید است روزی آزادگان عالم به دور از ترس و تعصب در مسیر حقوق بشر گام بردارند و آن‌گاه همگان خواهند دانست که نظام اسلامی ایران به دنبال تامین حقوق انسانیت در همه‌جای دنیا است.

مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب: آمریکا بدون همراهی افکار عمومی دنیا موفقیتی نخواهد داشت

8007107_890.jpg (1857×1060)

برگزاری هشتمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب
مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب نیز در این نشست گفت: آمریکا اگر بخواهد موفق شود باید افکار عمومی جهان مقبولیت لازم را کسب کند.
محسن پاک‌آیین افزود: افشای حقوق بشر آمریکایی افشای جنایت‌های آن‌ها در افغانستان، یمن و راه انداختن جنگ در کشوری مانند لیبی است که نمونه بارز نقض حقوق بشر در جهان است.
او اضافه کرد: آن‌چه که در زندان‌هایی مانند بگرام افغانستان، عراق و کوبا رخ داده نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است تا آمریکا در مسیر افول قرار گیرد.
پاک‌آیین ادامه داد: این افول به معنی سقوط نیست و برخی خرده نگیرند که آمریکا هنوز قدرت برتر جهان است؛ چراکه آن‌ها ۲۰ سال پیش راحت افکار عمومی دنیا را قانع و به افغانستان حمله کردند، اما امروز در جریان جنگ اوکراین، آمریکا در سازمان ملل و قطعنامه اخراج روسیه از کمیسیون حقوق بشر موفقیت حداقلی داشت، طوری‌که در این رای‌گیری از ۱۹۳ کشور جهان تنها ۹۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و مابقی به شکل‎‌‌های مختلفی از جمله شرکت نکردن در نشست به آمریکا رای منفی دادند.
او ادامه داد: امروز حاکمیت ملی کشورها اصالت پیدا کرده و آن‌ها براحتی از خود دفاع می‌کنند که این به‌دلیل افشای حقوق بشر آمریکایی و چهره کریه آمریکا است.
پاک‌آیین اظهار کرد: ایدئولوژی حاکم بر غرب و آمریکا که مشوق این حکمرانی است، ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است و لیبرال دموکراسی سال‌ها است که به اسم آزادی و اصالت دادن به انسان به‌دنبال نابودی انسان و از بین بردن حقوق انسانی است.
پاک‌آیین بیان کرد: لیبرال دموکراسی مقوله‌ای به نام انسان را پاک و وقتی ازدواج هم‌جنس را تشویق می کند بدین معنی است که تولیدمثل نخواهد شد و بشری به دنیا نخواهد آمد که از آن حمایت شود.
مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب یادآور شد: وقتی نهضت عقیم‌سازی انسان‌ها در اروپا مطرح و تشویق شد و جایزه می‌گیرد و انسان عقیم شود دیگر بشری به دنیا نخواهد آمد که حق و حقوقی داشته باشد.
پاک‌آیین ادامه داد: این‌ها دارند مقوله بشر را از بین می‌برند و این چه دفاع از حقوق بشری است که بشر حذف و سپس ادعای حقوق بشر مطرح شود.
او اضافه کرد: لیبرال‌دموکراسی ایدئولوژی مقابل تمدن نوین اسلامی است و باید اسلام را به جهان معرفی کرد که به‌دنبال رستگاری است.
پاک‌آیین ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی طلیعه ظهور بوده و در اسلام بر خلاف ایدئولوژی مطرح شده که پایان تاریخ را همراه با جنگ و نابودی شمار زیادی از انسان‌ها دانسته، پایان تاریخ مبنی بر عدل، عدالت، دوستی و با هم بودن است.
مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: وقتی لیبرال‌دموکراسی افشا شود همه دنیا به ایدئولوژی جدیدی نگاه می‌کنند که بتواند با ایدئولوژی سابق رقابت کند.
پاک‌آیین افزود: در چنین شرایطی وظیفه ما است حقوق بشر اسلامی را معرفی و بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.
او بیان کرد: هدف رهبر معظم انقلاب از طرح حقوق بشر آمریکایی یک نگاه راهبردی همراه با آینده‌نگری است، آینده‌ای که در آن استکبار تضعیف و در مسیر افول قرار گیرد و انسان نیز در کنار آن اسلام، تمدن و ایدئولوژی انسان‌ساز اسلامی رشد کند.
پاک‌آیین اضافه کرد: تفکر لیبرال‌دوکراسی با همه ادعاهایی که مشخص شده ناموفق بوده و باید از بین برود و به انحطاط کشیده شود.
او یادآور شد: امروز نژادپرستی یکی از انواع تفکر لیبرال‌دموکراسی است که نه‌تنها در آمریکا بلکه در رژیم صهیونیستی نیز مشهود است و باید دید آن‌ها چطور به عرب‌ها نگاه می‌کنند.
پاک‌آیین بیان کرد: در داستان اوکراین نیز حین فرار مردم، به آسیاتبارها و عرب‌تبارها اجازه سوار شدن به قطار نمی‌دادند و سفیدپوستان را اولویت می‌دادند که این خود نژادپرستی است.
مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب افزود: باید تلاش کرد افشای حقوق بشر آمریکایی به‌عنوان اقدامی سیستماتیک در دستور کار قرار گیرد.
پاک‌آیین تاکید کرد: یکی دیگر از ملزومات تمدن نوین اسلامی، وحدت اسلامی است که نشست امروز برادران اهل سنت و شیعه در عسلویه نیز نمادی بر اندیشه رهبری برای وحدت اسلامی و با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

استاندار بوشهر: حقوق بشر آمریکایی ادعایی پوشالی است

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی “آمریکائی‌ها ناقضان حقوق بشر، وقیح و پُررو هستند و بلند گوها نیز در دست آنها است و هر کسی را بخواهند متهم می‌کنند”.

وی با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی در آمریکا لگدمال شده است اظهار کرد: تبعیض، اختلاف و نژاد پرستی نمادهای حقوق بشر آمریکایی است و فقر بارزترین خصوصیت محله‌های سیاه‌پوست نشین آمریکا است.

محمدی زاده افزود: کودکان ۵۰ درصد خانواده‌های آمریکایی با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و درآمد یک سپاه پوست ۵۰ درصد درآمد یک سفید پوست است که در همسایگی او زندگی می‌کند.

وی اضافه کرد: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به طور تقریبی هر روز مخالفان خود را در کشورهای مختلف مورد حمله قرار می‌دهند به نحوی که در ۱۰ سال گذشته چند میلیون نفر از شهروندان افغانی، عراقی، سوریه‌ای، پاکستانی و یمنی بی‌رحمانه همراه با کودکان و مادران کشته شده اند و مقامات آمریکایی به جای عذرخواهی به سربازان و افسران خود بابت این حمله‌های خونین به مجالس عروسی مسلمانان پاداش می‌دهند.

محمدی زاده  یادآور شد: آمریکا از رژیم‌های غیر مردمی و دیکتاتوری که با حمایت آنها سال‌ها بر مردم خود حکومت غیرمشروع دارند و مخالفان خود را گردن می‌زنند، حمایت می‌کنند به صرف اینکه این دولت‌ها گاوشیرده آنها هستند.

استاندار بوشهر گفت: با حکومت‌های مردمی مانند جمهوری اسلامی ایران که عالی ترین مقام آن تا یک شهردار شهر کوچک با رای مردم انتخاب می‌شود، دشمنی می‌کنند.

به بیان محمدی زاده تبعیض نژادی از ویژگی‌های اصلی حقوق بشر آمریکایی است در حالی که گوش فلک را برای اهانت به یک چشم آبی کَر می کنند در مقابل کشتار گسترده ملت‌ها، اقوام و مذاهب دیگر سکوت و همراهی می‌کنند.

استاندار بوشهر افزود: حقوق بشر آمریکایی از رژیم اشغالگر قدس که با زور سرنیزه و با بی رحمی تمام ملت مظلوم فلسطین را از سرزمین خود آواره، خانه‌ها و مزارع آنها را اشغال، کودکان آن را کشته، زن‌ها را اسیر و مردان را به زندان می اندازند، حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی از منافقان کوردل که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران از پیر و جوان، زن و مرد را فقط به جرم انقلابی بودن به شهادت رساندند، حمایت و آنها را مزدور خود می کنند.

به گفته استاندار بوشهر ناقضان اصلی حقوق بشر و مسلمانان در جنوب غرب آسیا ( داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری ) در مراکز آموزشی سرویس‌های امنیتی آمریکا آموزش چگونگی سربریدن انسان‌ها و پاره کردن شکم زنان را برای بیرون آوردن جنین آموزش می‌بینند.

محمدی زاده افزود: در هر کشوی که محیط برای ادامه جنایت آمریکائی ها تنگ می‌شود هواپیماها و بالگردهای آمریکایی فرماندهان آنها را به کشوری دیگر منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی فرصتی را برای روشنگری و افشای چهره زشت حقوق بشر آمریکایی در سطح ملی وبین المللی فراهم کرده و ما را به کمک در این زمینه فراخوانده‌اند.

استاندار بوشهر گفت: ما مدعی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار هستیم و وجدان بشریت در سراسر عالم را به محاکمه آمریکایی‌ها فرا می خوانیم.

وی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی چهره آمریکا در دنیا روز به روز منفورتر می‌شود و به اقرار ده‌ها سیاست‌مدار آمریکایی و غیرآمریکایی دوران افول و فروپاشی آمریکا آغاز شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه ایران جبهه مقابله حق علیه باطل است گفت: ایران اسلامی منادی وحدت در تمام جوامع بشری و متعالی ترین نگاه را برگرفته از تعالیم الهی و دینی اسلام به حقوق انسان دارد و در کنار تمام مظلومان جهان است.

وی تاکید کرد: بوشهر مرکز تمدن و علمدار مبارزه با استعمار گران در طول تاریخ ۲۵۰ سال گذشته بوده است و در هر مقطعی که مردم این استان با استعمارگران در خلیج فارس جنگیده اند در پی این جنگ افول و سقوط استعمارگران اتفاق افتاده است.

محمدی زاده گفت: هلندی‌ها در خلیج فارس به دست میرمهنای بندر ریگی، استعمارگران انگلیسی به دست رئیسعلی دلواری و آمریکائی‌ها نیز به دست شهید نادر مهدوی و یارانش سیلی خوردند و سقوط کردند.

وی یادآور شد: در اندیشه سیایسی امام راحل آمریکا به مثابه شیطان بزرگ است و نقض حقوق ملت‌ها بخش جدایی ناپذیر سیاست آن در روابط بین الملل است.

حقوق-بشر-723x1024.jpg (723×1024)