سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان معرفی شد

در آئینی با حضور احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان، سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی شد.

در آئینی با حضور احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان، سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی شد.

احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان در این آیین با بیان این‌که فضای مجازی یکی از عوامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه است، گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه جهت بالا بردن سرانه مطالعه مفید توسط کتابداران باید انجام گیرد.

غریبی گفت: کتاب و کتابخوانی جایگاه مهمی در اسلام دارد و این مساله از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ است. ایشان تاکید بسیار زیادی بر انس با کتاب در میان همه اقشار داشته و دارند.

گفتنی است در پایان این نشست ضمن تقدیر از نصرالله اسماعیلی ، حکم امینه پشتیبان نژاد به عنوان سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان به وی اعطا شد.

احمد غریبی فرماندار کنگان در بازدید و نشست بررسی ایجاد پایانه بین‌المللی مسافری بر طرح ایجاد مرز مسافری بندر کنگان جهت استفاده از ظرفیت های شهرستان کنگان در راستای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن بازی های جام جهانی قطر و و اندک زمان باقیمانده تا برگزاری مسابقات و نیاز فوری و مبرم به داشتن مرز مسافر دریایی بمنظور منتفع شدن استان و شهرستان این ظرفیت ها بوجود آمده است.

وی ادامه داد: در زمینه های ایجاد زیرساختها و امکانات لازم برای برخوردای از امتیاز مرز مسافری دریایی و قابلیت های شهرستان و نحوه اخذ مجوز مرز مسافری دریایی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی بیان داشت: از ظرفیت اسکله شرکت LNG و هتل ۵ ستاره نخل کنگان در این راستا استفاده خواهد شد و اداره کل بنادر و دریانوردی و ناظر گمرکات استان بوشهر در خصوص استقرار دستگاههای مورد نیاز همکاری لازم را داشته باشند.

غریبی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های گردشگری و اشتغال‌زایی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم کنگان گردشگری دریایی است که افتتاح پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی استان و شهرستان می‌تواند در توسعه برنامه‌های گردشگری و اشتغال‌زایی نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان اظهار داشت: یکی از اهداف بلندی که دنبال می کنیم این است که شهرستان کنگان را به عنوان مقصد گردشگری قرار داده و با این نگاه باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.