نماز جمعه

گردهمایی مسئولان ستادهای نماز جمعه استان بوشهر برگزار شد

گردهمایی رؤسا و معاونت‌های نوجوانان ستادهای نماز جمعه استان بوشهر به میزبانی شهرستان جم برگزار شد.

امام جمعه شهرستان جم عصر پنجشنبه در گردهمایی ستادهای نمازجمعه استان بوشهر در مصلای امام صادق (ع) شهرستان جم با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امیدوارم رسالت حفظ، ترویج و توسعه اندیشه امام راحل تحت بیرق ولایت که قسمتی از آن در دستان ما است بتوانیم با موفقیت به تمدن اسلامی نزدیک کنیم.

حجت الاسلام محمد محمدی با بیان اینکه اعضای نمازجمعه پرچم دار توسعه مبانی و ارزش‌های دینی از دروازه نمازجمعه هستند، افزود: نمازجمعه برکت‌های چند سویه دارد که بخشی از آن مربوط به حفظ دستاوردهای دین است.

وی بیان کرد: امروز رسالت ائمه جمعه و اعضای ستادهای نمازجمعه توسعه فرهنگ نمازجمعه در جامعه است که همه فرهنگ‌ها از این نورانیت و فریضه ملکوتی است.

امام جمعه شهرستان جم ابراز کرد: اعضای نمازجمعه در کنار امام جمعه و مبانی خالص فرمولی برای توسعه دین که شما پایه اصلی آن هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه باید تلاش کنیم در راستای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

محمدی عنوان کرد: در قسمت اول انقلاب آن را تبیین کردیم و شهید دادیم و جنگ سخت را تجربه کردیم و در قسمت دوم علاوه بر حفظ آن دستاوردها حرکت رو به جلو است.

وی با بیان اینکه دکترین انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی است، تاکید کرد: امام خمینی (ره) غیر از اینکه مرجع تقلید و عالم و اسلام شناس بوده، یک دنیاشناس و آینده پژوه به معنای تمام در عصر خود بوده است.

امام جمعه جم با بیان اینکه ما چه بخواهیم چه نخواهیم در پروسه جهانی شدن جا می‌گیریم، خاطرنشان کرد: تمام همت مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام این است که در پروسه جهانی شدن نقش اول ایفا کنیم.

محمدی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور بسیار دقیقی است که با مبانی دکترین انقلاب اسلامی و اندیشه امام بعلاوه قانون اساسی و آینده پژوهی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور اساسی و دستورالعمل شرعی است، افزود: ستادهای نمازجمعه باید نسبت به عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اهتمام جدی داشته باشند.

ستاد نمازجمعه قلب فرهنگی است

فرماندار شهرستان جم گفت: برای تشکیل ستادهای نمازجمعه فعال در استان باید کار تشکیلاتی و کادرسازی برای آینده شود.

سیدمحمد احمدپور با تاکید بر استفاده از نسل نوجوان و جوان در ستادهای نمازجمعه، افزود: برنامه‌های منسجم و منظم فرهنگی در ستادهای نمازجمعه برگزار شود که خوشبختانه در شهرستان جم این گونه است.

وی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی نظام اسلامی بحث فرهنگی است، بیان داشت: ستاد نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهرستان و استان است.

فرماندار شهرستان جم با تاکید بر اینکه همه بویژه ستادهای نمازجمعه باید در برنامه‌های فرهنگی بیشتر تلاش کند، افزود: شهرستان‌ها و استان را بصورت کلی ببینیم و یک شهرستان فقط یک جای خاصی از آن را نبینیم.

وی عنوان کرد: امروز همه با هم اعم از دولت و یگان‌های نظامی و انتظامی برای اجرایی شدن برنامه‌های منسجم و منظم فرهنگی تلاش کنیم.

احمدپور با اشاره به تأثیرگذاری بالای سرود “سلام فرمانده” در جامعه، خاطرنشان کرد: برای اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی در کشور نیاز به همدلی و همراهی همه مسئولین داریم که در شهرستان جم با همراهی امام جمعه کارهای خوبی صورت گرفته است.

تشکیل ۵۱ میز خدمت در مصلاهای استان

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: امروز گردهمایی ستادهای نمازجمعه استان در قالب دو کارگاه اختصاصی برای مسئولین ستادهای نمازجمعه و معاونت نوجوانان برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری افزود: همچنین در آینده کارگاه ویژه مجریان و معاونت‌های خواهران ستادهای نمازجمعه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جایگاه‌های نمازجمعه، عنوان کرد: در یکسال گذشته بیش از ۵۱ میز خدمت در مصلاهای نمازجمعه سراسر استان برگزار شده است.

رؤسا و معاونت‌های ستادهای نمازجمعه استان بوشهر قبل از این گردهمایی با حضور در گلزار شهدای شهرستان جم، با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.