امام جمعه دشتی:

مردم از کارهای نمایشی برخی مسئولین خسته شده‌اند

امام جمعه دشتی گفت: مردم از کارهای نمایشی و وعده و وعیدهای توخالی برخی مسئولین خسته شده اند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دشتی اظهار داشت: ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر ماست.

وی اضافه کرد: امام عزیز و راحل که رضوان و رحمت الهی بر او باد با توفیق الهی آرزوی بزرگ عالمان بزرگ دین در طول تاریخ یعنی شکست طاغوت و استقرار حکومت اسلامی را برآورده کرد.

امام جمعه دشتی با بیان اینکه سال‌هاست که جسم امام (ره) در بین ما نیست اما روح بلند آن بزرگمرد تاریخ شاهد و ناظر بر رفتار و عملکرد ماست افزود: در این ایام که ایام ارتحال اوست به نوعی ایام تجدید عهد با امام و انقلاب و آرمان‌های امام و تجدید عهد با خلف صالح امام یعنی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای است.

وی تصریح کرد: با امام سفر کرده خود عهد می‌بندیم که با جهاد تبیین که راهبرد مهم امروز انقلاب و انتظار رهبر معظم انقلاب از ماست اجازه ندهیم راه و مکتب امام تحریف شود.

زاهددوست ادامه داد: ما به عنوان پیروان امام و مدافعان آرمان‌های بزرگ امام می‌دانیم و بر این اعتقاد هستیم که بهترین و آگاه‌ترین مبین و مفسر مکتب امام خلف صالح او ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای عزیز است و هر سخن یا عملی که در تعارض با سیره و منویات او باشد در واقع تحریف مکتب و سیره امام راحل (ره) است.

وی با اشاره به ۱۵ خرداد تاکید کرد :۱۵ خرداد که در تاریخ انقلاب بعنوان مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی است، یادآور حرکت مردم قم، تهران و در روزهای بعد ورامین و سایر شهرها در سال ۴۲ است و در حرکتی بصیرت بخش در اعتراض به دستگیری حضرت امام با شعار یا مرگ یا خمینی به صحنه تظاهرات آمدند و توسط دژخیمان پهلوی جمع زیادی از مردم به شهادت رسیدند و امام در همان سال ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام فرمود.

امام جمعه دشتی با اشاره به سالروز انتخاب حکیمانه حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنان که در طول تاریخ این انقلاب ملت ما و امامین انقلاب بارها دست لطف و مدد پروردگار را دیده اند. با قاطعیت عرض می‌کنم که این انتخاب هم تجلی لطف و عنایت ویژه خداوند به ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی بود وهمه دشمنان اسلام و انقلاب که برای بعد از امام خواب‌های پریشان زیادی دیده بودند را بطور کلی مأیوس و نامید کرد.

وی تصریح کرد: امروز تنها طریق سعادت ما و تنها نسخه علاج مشکلات و گرفتاری‌های کشور اطاعت محض از منویات رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی است.

زاهددوست با اشاره به اینکه فیلم سخیف و بی‌ارزش عنکبوت مقدس که واقعاً فاقد ارزش‌های یک اثر هنری است ادامه داد: از نگاه طراحان این جشنواره، هر فیلمی با هر تراز از مقبولیت هنری اگر به تاریک‌نمایی و سیاه‌نمایی علیه چهره نورانی اسلام و ایران عزیز بپردازد و به نوعی اسلام هراس و ایران هراس باشد به‌نوعی مورد توجه و تمجید واقع می‌شود.

وی اضافه کرد: اکثر هنرمندان کشور مان نسبت به اسلام و اهل بیت (ع) و ایران اسلامی اعتقاد و تعصب دارند لذا مردم انتظار دارند که خود هنرمندان این‌گونه اقدامات ضدفرهنگی و ضد اخلاقی و ضد ایرانی را با مواضع روشن و محکم خود محکوم کنند و با تولید آثار فاخر دینی و انقلابی به این جریان‌ها و عناصر مفلوک پاسخ محکم و قاطعی بدهند.

امام جمعه دشتی گفت: توقیف نفتکش‌های یونان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این پیام قاطع را به غربی‌ها ارسال می‌کند که ایران در دفاع از منافع ملی خود، با احدی مماشات نخواهد کرد و اگر غربی‌ها بخواهند با دزدی دریایی و به بهانه تحریم هر وقت اراده کردند نفتکش‌های ایرانی را توقیف کنند، ایران اسلامی هم برای تأمین منافع ملت خود دست بسته نیست و به هرگونه شیطنت و اقدامات خصمانه ای با قاطعیت و اقتدار پاسخ خواهد داد.

وی با ارائه تذکراتی دلسوزانه خطاب به مسئولان شهرستان و هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم از کارهای نمایشی و وعده و وعیدهای توخالی برخی مسئولین خسته شده اند و لازم است به جای برخی از این کارهای کم اثر، اقدامات واقعی، همت، تلاش و کار و مجاهدت جهادی و شبانه روزی برای حل مشکلات مردم در دستور کار قرار گیرد.

زاهددوست تصریح کرد: انتظار دارم صحنه شهرستان دشتی صحنه کار و تلاش شبانه روزی و پیگیری مطالبات مردم باشد و به جای اینگونه اقدامات بعضاً نمایشی و کم فایده عزم راسخ برای گره گشایی در کار مردم را از این آقایان مسئول ببینیم.

وی تاکید کرد: مسئولین شهرستان و نماینده مجلس به تقویت وحدت و همدلی در شهرستان کمک کنند چرا که این شهرستان همیشه مظهر وحدت و همدلی بوده و مردم و مسئولین و جریانات انقلابی همدل و همراه بوده اند.

امام جمعه دشتی ادامه داد: خواهش بنده این است که همه در راستای وحدت کمک کنیم و هیچکدام از ما مسئولین در راستای اختلاف و شکاف بین جریان‌های انقلابی و مسئولین و مردم قدمی برنداریم.

وی افزود: یک صحنه‌ای را دیدم که نماینده مردم در مجلس تشریف برده بودند در یک نقطه‌ای از شهرستان جلسه شورای اداری بدون حضور فرماندار و بخشدار منطقه برگزار کردند؛ تشکیل شورای اداری بدون حضور فرماندار اقدام درستی نیست و آن وقت در جلسه‌ای که رسمیتی ندارد چه فایده‌ای برای مردم دارد؟

زاهددوست گفت: بنده با مردم عزیز این شهرستان عهدی بسته ام که هیچ مدیر و مقام مسئولی در برابر کوتاهی‌ها از تذکر تریبون نماز جمعه در امان نیست و البته این تذکرات از طرف مردم است و امام جمعه سخنگوی مردم و در واقع تریبون نماز جمعه، تریبون مردم است.

وی با بیان اینکه انتصابات با شتاب بیشتری مسئله انتصابات نهایی شود افزود: انتظار داریم نماینده مردم در مجلس در انتصابات مراعات فرماندار شهرستان را داشته باشند و آن توصیه‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات نصب العین ایشان باشد.