آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری

انتقاد آیت‌الله حسینی‌ بوشهری از افزایش نامتعارف قیمت برخی کالاها

امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولین با تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: احساس می کنیم نظارت قوی وجود ندارد و اگر نظارت قوی بود امروز شرایط این گونه نبود.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: گناه یکی از عوامل بازدارنده انسان نسبت به مسیر عبودیت است و گناه آثار دنیایی و آثاری مربوط به عالم آخرت دارد.

وی با بیان اینکه گناه سبب قساوت قلب و رسوایی و فراموشی می شود، افزود: انسان گناهکار خدا را فراموش می کند و در نتیجه گاهی هویت خود را نیز فراموش می کند، انسان گناهکار آرام نیست و دچار عذاب وجدان می شود.

امام جمعه قم بیان کرد: ویژگی گناه این است که آرام آرام بر انسان اثر می گذارد، یکی از اثرات گناه در زندگی انسان نگرانی است و هرچه انسان بیشتر در گناه فرو برود پایان وی تکذیب آیات الهی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد، نامگذاری این ایام را به عنوان دهه کرامت یک فرصت برای معرفی اهل بیت(ع) می دانیم، باید اعتراف کنیم که حق اهل بیت(ع) را آن گونه که است رعایت نکرده ایم، امام صادق(ع) می فرماید باید به گونه ای عمل کنید که بگویند پیرو امام صادق(ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت قدسی امام رئوف، امام رضا علیه السلام در یک فیلم موهن ادامه داد: از هنرمندانی که با غیرت دینی این موضوع را محکوم کردند تقدیر و تشکر می کنم، هنرمندانی داریم که سریال امام علی(ع) و امام رضا(ع) را می سازند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حادثه آبادان گفت: نسبت به مردم قهرمان خوزستان و مردم قهرمان آبادان که این در حادثه عزادار شدند ابراز همدردی کرده و از مسئولین و طلاب جوان و پرشور و علاقه مند و مسئولیت‌پذیر که بیانیه مراجع تقلید را به خانه عزاداران این حادثه بردند که مراجع در کنار شما هستند تقدیر و تشکر می کنم.

 نام امام راحل از خاطره ها فراموش نمی شود

وی افزود: نام امام راحل را هیچ گاه نمی شود از خاطره ها فراموش کرد، امام خمینی در جایگاه رفیعی قرار دارند،روحانیت همواره در حال پیکار با دشمنان بوده است ولی سخنان امام در ۱۳ خرداد در مدرسه فیضیه غوغایی به پا کرد، روز ۱۵ خرداد امام را بازداشت و به تهران بردند، مردم سال  های زیادی است که با روحانیت پیمان بستند چون می دانند روحانیت دلسوز آنهاست.

امام جمعه قم بیان کرد: نهضت ادامه پیدا کرد و امام به نجف رفت و با  دست پر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورد، امام خمینی سخنی غیر از دعوت به خدا و اخلاق نداشت و به مسئولین توصیه می کرد مردم را داشته باشید و هیچ کسی مالک انقلاب نیست و می گفت من هیچ کاره هستم و مردم صاحب انقلاب هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: مردم این موضوع را باید بدانند که ما دو سوگواری داریم که امام یک کدام را انتخاب کرد که من برای همیشه ۱۵ خرداد را عزا می دانیم ولی ما عزادار ۱۴ خرداد و ارتحال امام هستیم اما این خلا با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای جبران شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مردم امام را نمی بینند ولی سیمای رهبر فرزانه انقلاب را نظاره گر هستند و مدیریت ایشان در دنیا بی نظیر است، کاستی هایی که وجود دارد دو عامل دارد که نقشه شوم دشمنان و بی تدبیری و بی عرضگی برخی افراد است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نباید امام را با خاطره ها فراموش کنیم، توصیه می کنم به وصیت نامه امام راحل توجه کنیم و این وصیت نامه کلمه به کلمه و جمله به جمله توسط سخنرانان بازگو شود چون این وصیت نامه خلاصه زندگی امام است.

 رضایت مندی مردم در شیوه های اجرای کار مورد تاکید باشد

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نیت مسئولین خیر است ولی در شیوه های اجرای کار باید رضایت مندی مردم اصل باشد، افراد ضعیف و نیازمند وجود دارند که نباید در زندگی خود دچار آسیب شوند، مردم برای مسئولین سرمایه هستند، زلزله و سیل کرونا که پیش می آید مردم حضور پیدا می کنند و باید هوای مردم را داشته باشیم تا بین مردم و مسئولین اعتماد سازی باشد و اگر این اعتماد سازی به اعتماد سوزی تبدیل شود کار مشکل می شود.

وی افزود: مردم انتظار دارند مسئولین به وعده هایی که می دهند پایبند باشند چون مردم رو حرف های مسئولین برنامه ریزی می کنند و اگر به این وعده ها عمل نشود زندگی مردم با مشکل مواجه می شود.

امام جمعه قم بیان کرد: احساس می کنیم نظارت قوی وجود ندارد و اگر نظارت قوی بود امروز شرایط این گونه نبود، گفته می شود چند قلم کالا گران می شود ولی مردم به مغازه می روند و مشاهده می کنند که قیمت کالاها ۲۰ و ۳۰ و ۵۰ درصد گران شده است و باید نسبت به سایر کالاهایی که وابسته نیست نظارت شود و مشکل برطرف شود.

 مسئولین با تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم رفع مشکلات جامعه عنوان کرد: وظیفه داریم با تلاش شبانه روزی مشکلات مردم کاسته شود، تیم دولت باید هماهنگ باشد و هرکسی سخنی جدای دیگری نگویید و ان شاالله این گونه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حرف باید از یک جایگاه برخیزد و بر دل های مردم اثر کند و باید به گونه ای عمل کنیم که مردم از ما راضی باشند البته مردم می دانند در شرایط سخت رضایت مطلق امکان پذیر نیست ولی این موضوع را بدانند مسئولین خدمت می کنند.