مدیرکل آموزش و پرورش استان

دریافت هزینه‌ای جز مبلغ کتاب و بیمه در مدارس ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس در موقع ثبت‌نام دانش‌آموز فقط حق دریافت مبلغ کتاب و بیمه را دارند و دریافت وجوه تحت هر عنوان دیگری ممنوع است.

علی موحدی در نشست ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: ثبت‌نام دانش آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی از ۸ خرداد شروع شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

وی افزود: تکریم ارباب رجوع و نصیب برابر آموزشی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در ثبت‌نام دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ثبت‌نام در مدارس شاهد، استعداد‌های درخشان و نمونه از طریق سامانه‌های ویژه این مدارس انجام می‌شود.

موحدی با اشاره به اینکه پایگاه‌های سنجش بدو ورود از اوایل تیرماه فعالیت خود را شروع می‌کنند، اظهار کرد: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی پس از مراجعه دانش‌آموز به پایگاه‌های سنجش بدو ورود و اخذ تاییدیه از این پایگاه‌ها، قطعی می‌شود.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام میان پایه‌ها بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا از سوی مدیر مدرسه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص لباس فرم دانش‌آموزان گفت: مدیران مدارس مجاز به انعقاد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم دانش‌آموز نیستند و دریافت مبلغ فقط از سوی تولیدکننده بر اساس قیمت‌های اعلامی اتحادیه و نرخ‌نامه مورد تایید ادارات صنعت، معدن تجارت و به طور مستقیم از اولیا انجام می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: با تشکیل تیم‌های مختلف نظارتی در مرکز استان و شهرستان‌ها و مناطق، فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت مستمر نظارت و رصد می‌شود.

احمد قاسمی افزود: اولیا و دانش آموزان می‌توانند شکایات خود را از تخلفات احتمالی مدارس در سامانه shekayat.medu.ir ثبت و یا به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵۲ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت نام کنند.