آموزشی : محافظت از طلا در مقابل طلایاب

روش‌های مخفی‌کردن و محافظت از طلا در مقابل طلایاب

فلزیاب‌ها زمانی می‌توانند طلا را به درستی پیدا کنند که هیچ فلز دیگری در نزدیکی طلا نباشد. به همین دلیل اگر فلز دیگری به مقدار زیاد در نزدیکی طلا باشد، پیدا کردن طلا به وسیله فلزیاب‌ها زمان زیادی را نیاز دارد یا اغلب اوقات غیرممکن خواهد بود.

به گزارش سایت طلاباش، این روزها یکی از چالش‌های افرادی که طلا را در منزل یا محل کار خود نگهداری می‌کنند، محافظت از طلا در مقابل طلایاب است. سارقان با استفاده از طلایاب‌ها می‌توانند به راحتی طلاهای شما را در هر جای پنهان از منزل پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم روش‌هایی برای جلوگیری از پیدا شدن طلا و جواهرتان توسط دستگاه طلایاب را شرح دهیم.

در این بخش نکاتی کلی را به شما خواهیم گفت تا برای محافظت از طلا در مقابل طلایاب از آن‌ها استفاده کنید. این روش‌ها عبارتند از:

استفاده از گاو صندوق

یکی از روش‌های معمول نگهداری از طلا و اموال با ارزش مختلف، استفاده از گاوصندوق است. اگر قصد محافظت از طلا در مقابل طلایاب دارید، باید یک گاوصندوق مقاوم را تهیه کنید. پس از تهیه گاو صندوق مقاوم باید یک رمز مناسب و قوی را برای گاوصندوق انتخاب کنید و تلاش کنید گاوصندوقی که تهیه می‌کنید، در دید افراد نباشد.

گاو صندوق‌های ضد سرقت باید از مراکز معتبر خریداری شوند تا گارانتی داشته باشند. نکته بعدی در خرید گاوصندوق، ایمنی آن است. گاوصندوق‌ها باید مجهز به سیستم ضد سرقت، ضد دیلم، نسوز، ضد برش و ضد دریل کردن باشند. همچنین باید رمز دیجیتال درجه یک یا رمز مکانیکی هم داشته باشند. مسئله دیگر این است که گاوصندوق‌ها باید با ورق فولادی ضخیم و زبانه با ‌قفل‌های با کیفیت ساخته شده باشند. اغلب اوقات وقتی طلا در گاوصندوق‌های بزرگ که بدنه ضخیمی دارند قرار بگیرد، حتی دستگاه طلایاب هم به درستی قادر به تشخیص جای گاوصندوق نیست و در نهایت در صورت تشخیص مکان گاوصندوق هم سارق نمی‌تواند به راحتی درب آن را باز کند.

مخفی‌کردن طلا در قسمت‌های دور از دید خانه

اغلب در خانه هر کسی، قسمت‌های مخفی پیدا می‌شود که افراد اموال با ارزش خود را در آنجا نگهداری می‌کنند. بعضی افراد اعتقاد دارند که گاوصندوق‌ها قابل سرقت هستند و امنیت زیادی ندارند و از روش سنتی محافظت از طلا در برابر طلایاب یعنی پنهان کردن در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌کنند.

تلاش کنید قسمت‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی باز نمی‌شوند و نیازمند پیچ گوشتی یا وسیله دیگری برای باز کردن هستند. در این شرایط هم از یک فلز دیگر در نزدیکی طلا استفاده کنید تا محل طلا به سادگی قابل شناسایی نباشد.

مخفی‌کردن طلا در آشپزخانه

نکته مهمی که هست باید طلا و جواهرات را در جایی نگهداری کنید که در چشم نباشد و دور از دید باشد. آشپزخانه به دلیل وجود وسایل فلزی زیادی که دارد، گزینه خوبی برای مخفی کردن طلاها به شمار می‌رود. افراد اغلب از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند و طلای خود را در کیسه برنج یا آرد مخفی می‌کنند ولی برای اینکه ردیابی طلا در مقابل طلایاب دشوار شود، بهتر است آن را در ظروف فلزی (مثلا چند ظرف فلزی تو در تو نگاهداری کنید).

فلزیاب‌های حساس به یون

این نوع دستگاه‌ها به یون‌های آزاد شده از فلزات حساس هستند. این دستگاه‌ها زمانی استفاده می‌شوند که فلزات در زمین دفن شده‌اند و از خود یون آزاد می‌کنند. به همین دلیل افرادی که قصد پیدا کردن عتیقه‌جات را دارند از این نوع دستگاه استفاده می‌کنند. این دستگاه برای طلاهایی که داخل منازل هستند قابل استفاده نیست و به طور معمول سارقین طلا از دستگاه‌های دیگری استفاده می‌کنند که نیاز به محافظت از طلا در مقابل طلایاب ایجاد می‌شود. این نوع دستگاه‌ها در بخش بعدی معرفی شده‌اند.

فلزیاب‌های حساس به فلز

این دستگاه زمانی هشدار می‌دهد که وجود فلزی را در اطراف خود حس کند و این فعالیت زمانی به درستی انجام می‌شود که تقریبا تا ۳ متری آن فلز، فلزی دیگر قرار نداشته نباشد. به دلیل اینکه در خانه‌ها فلزات زیادی موجود است و یا طلاها در گاوصندوق مخفی قرار می‌گیرند، دیگر این فلزیاب‌ها کاربردی ندارند. چرا که علاوه بر وجود فلزات خانه، گاوصندوق‌ها به عنوان فلزی بزرگ و قوی که جنسشان از فولاد است، موجب می‌شوند فلزیاب‌ها به درستی کار نکنند و محافظت از طلا در مقابل طلایاب به این روش در صورتیکه گاوصندوق محلی پنهان مثل داخل یک کمد داشته باشد، روش مناسبی است.