سرپرست شرکت آب و فاضلاب

وقتی فرسودگی شبکه بار کم آبی بوشهر را سنگین‌تر می‌کند

شبکه‌های فرسوده یکی از مشکلات حوزه آبرسانی استان بوشهر است؛ استانی که به خودی خود با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند.

در حالی که کم آبی مشکل همیشگی استان بوشهر بوده و این مشکل در سال‌های خشک اخیر پررنگ‌تر شده است، ابوالحسن عالی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان معتقد است که در برخی نقاط بیش از سرانه ۱۵۰ لیتری مصرف آب، توزیع می‌شود.

مسئولان این شرکت فرسوده بودن شبکه را علت نرسیدن آب به دست مشترکان می‌دانند.

عالی می‌گوید: شبکه‌های فرسوده هدر رفت آب بالایی دارند و برای کاهش هدر رفت آب، به نوسازی شبکه‌ها توجه ویژه شده است.

او افزود: نوسازی حدود ۶ کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی در شهر‌های وحدتیه، سعدآباد، آبپخش و روستا‌های دشتستان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در همین حال گفت: عبور از محدودیت‌های آبرسانی در فصل گرما از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌شود.

به گفته عالی، قرار است آب‌شیرین‌کن وحدتیه – دالکی حداکثر تا پایان تیر راه‌اندازی می‌شود که با افتتاح آن در شبانه‌روز ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به ظرفیت آب این منطقه افزوده می‌شود.

او گفت: اجرای طرح آبرسانی سعدآباد – آب‌پخش به ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب نقش مهمی در حل مشکل آب این شهر‌ها و روستا‌های منطقه دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مدیریت مصرف آب را یکی از راهکار‌های مهم و اساسی در جلوگیری از تنش کم آبی عنوان کرد و همکاری مردم را در صرفه‌جویی آب در شهر‌ها و روستا‌ها ستودنی خواند.

عالی همچنین از تشکیل گروه برخورد با انشعاب‌های غیرمجاز آب در شهرستان دشتستان خبر داد.