فرماندار جم:

۲۳ روستا در شهرستان جم مخزن آب ندارند

فرماندار شهرستان جم با ابراز گلایه از وضعیت آب و برق شهرستان، گفت: ۲۳ روستا در شهرستان جم مخزن آب ندارند.

محمد احمدپور ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جم با بیان اینکه مدیران برای ایجاد قرارگاه عفاف و حجاب و جمعیت در ادارات اهتمام لازم داشته باشند، اظهار داشت: پروژه‌های در هفته دولت افتتاح می‌شود که زیرساخت مناسب داشته و با امکانات بروز تکمیل باشند.

فرماندار شهرستان جم یادآور شد: به اداراتی اعتبار می‌دهم که در سال ۱۴۰۰ اعتبار ملی در سطح شهرستان آورده باشند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی در سطح شهرستان باید شفاف سازی شود، بیان داشت: مدیران شهرستان باید از مدیران کل استانی خود اعتبار طلب کنند.

نماینده عالی دولت بهبود وضعیت آب شهرستان را دغدغه بحق مردم دانست و خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی آب شهرستان حاصل بی برنامگی مدیران سابق است و حال باید برای یک تانکر آب خواهش کنیم.

برق ادارات پر مصرف قطع شود

وی با تاکید بر لزوم تخصص اعتبار به ادارات شهرستان، فعالیت آنها در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و… دانست.

احمدپور با ابراز گلایه از وضعیت آب و برق شهرستان، تأکید کرد: برق ادارات پر مصرف شهرستان قطع شود.

وی افزود: سکونت پرسنل نفت، گاز و پتروشیمی در جم، شهرستان را با تغییرات اساسی رو به رو کرده و حال مدیران صنعت باید پاسخگو مردم باشند.

محمد احمدپور با اشاره به اینکه ۲۳ روستا در شهرستان جم مخزن آب ندارند، تصریح کرد: لازم است هر روستا یک مخزن ذخیره آب داشته باشد.

رفع نواقص پروژه خط انتقال آب

وی با اشاره به نواقص پروژه خط انتقال آب به جم، گفت: سیستم آب شیرین کن سیراف برق ندارد و معارض پایه‌های برق آن برطرف نشده است.

فرماندار جم با بیان اینکه سال آینده، آب صنعت در جم از منابع آب زیرزمینی حذف می‌شود، تأکید کرد: هرگونه برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز خلاف بوده و باید نسبت به پلمپ آن ورود کرد.

وی نظارت و تصمیم گیری در مورد نحوه کاشت سیفی جات در جم مهم دانست.

افتتاح ۸ مدرسه در هفته دولت

احمدپور با اشاره به اینکه ۴۰ پروژه در سطح شهرستان فعال است، یادآور شد: حداقل ۸ مدرسه با امکانات کامل در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی به وضعیت آموزش و پرورش شهرستان و فضای آموزشی ورود نکنند، قطعاً برنامه‌های دیگری اجرا خواهیم کرد.

محمد احمدپور به جمعیت ۲۵ درصدی جامعه دانش آموزی شهرستان گفت: فراهم کردن فضا و امکانات آموزشی برای آنها مدیریت شود و لازم است مدیران استانی برای بررسی فضای آموزشی و کمبود آن در شهر جم تصمیم گیری کنند.