رئیس شورای شهر جم:

آبرسانی با تانکر به جم زیبنده نیست/ لزوم تکمیل خط انتقال آب

رئیس شورای اسلامی شهر جم با تاکید بر لزوم تکمیل خط انتقال آب به جم گفت: آبرسانی با تانکر در شهرستان جم زیبنده نیست.

سید علی رضا سجادی ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جم با مهم دانستن تکمیل پروژه خط انتقال آب جم، اظهار داشت: مردم جم مشکل آب دارند و این زیبنده میزبانان صنعت نیست.

رئیس شورای شهر جم با ابراز گلایه از عدم تخصص اعتبار برای تکمیل پروژه خط انتقال آب به جم، بیان داشت: مدیران کل، مدیرعامل آب استان و رئیس برنامه و بودجه استان فقط شهر بوشهر و برازجان را می‌بینند.

مسئله بحرانی آب شهرستان جم

وی یادآور شد: مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز استان برای مسئله بحرانی آب شهرستان جم اهتمام لازم ندارند.

سجادی با بیان اینکه باید با تانکر آب به سمت روستا منتقل شود تا مدیران استانی دست به کار شوند، خاطر نشان کرد: آقای مدیر عامل و مدیر کلی که آب شما هر روز تأمین است، شهرستان جم با چالش و بحران جدی کمبود آب رو به رو است.

لزوم رسیدگی ویژه به وضعیت آب

وی حساسیت فرماندار و شورای تأمین شهرستان نسبت به مسئله آب مهم ارزیابی کرد و گفت: بعد ۴۳ سال از انقلاب زیبنده شهرستان جم نیست که با تانکر آب مردم تأمین شود.

سجادی گفت: این شهرستان میزبان نفت، گاز و پتروشیمی است و می‌بایست به صورت ویژه به مسئله آب شهرستان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد از آب و فاضلاب تهران برای مدیریت آب سطح شهر جم هزینه شده که استاندارد لازم را ندارد، تصریح کرد: کار فنی که توجیه خاصی برای شهرستان ندارد، نباید انجام شود.

کمبود فضای آموزشی

رئیس شورای شهر جم با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر جم، بیان داشت: وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان بحرانی است، حتی اضافه کردن شیفت عصر جوابگو نیست.

وی با بیان این‌که اعتبارات شهرستان در سال گذشته یک ریال به شهرداری جم اختصاص ندادند، ابراز داشت: اگر مسؤولان سابق نخواسته اند، مسئله جداست اما ۵۰ درصد مردم در مرکز شهر جم ساکن هستند و رعایت عدالت در اعتبارات لازم است.