امام جمعه بوشهر:

بحران تاریخی آب استان بوشهر به صورت ریشه‌ای حل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسهیل آبرسانی به روستاهای استان گفت: بحران تاریخی آب استان بوشهر به صورت ریشه‌ای حل شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ربا انسان را دچار مشکلات فراوانی می‌کند اظهار داشت: رباخوار در روز قیامت مثل انسان‌های دیوانه محشور می‌شود و هیچ چیز را درک نمی‌کند چون گناه بزرگی را مرتکب شده است.

وی با اشاره به اینکه پول ربا به جای حل مسئله مسئله‌ساز می‌شود اضافه کرد: رباخوار دنیا و آخرت خود را آتش می‌زند. یکی از گناهان کبیره اقتصادی رباخواری است و باید در نظام اسلامی با این افراد شدیداً برخورد شود و این افراد نباید در صحنه جامعه حضور داشته باشند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: گاهی در وام‌ها و سپرده‌ها از بانک پولی اضافه دریافت می‌شود، چون کسی که وام می‌گیرد و رئیس بانک در قالب عقد قرارداد اسلامی اطلاع دارند که چه کاری با پول انجام می‌شود، آن ایرادی ندارد.

وی تصریح کرد: برای سیستم بانکداری اسلامی باید آن فردی که در بانک است و فردی که پول می‌گیرد باید از آن عقود مطلع باشند و توصیه می‌کنم به سیستم بانکداری ایران که این همه کارمزد و اضافات از مردم گرفتن صحیح نیست. هرچند مشکل شرعی نداشته باشد ولی وام‌ها باید در خدمت مردم و تسهیل حوزه کارآفرینی باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: فردی که وام می‌گیرد و فردی که وام می‌دهد باید ضوابطی که باعث می‌شود این وام گرفتن یا سپرده‌گذاری مشکل شرعی نداشته باشد مد نظر قرار گیرد.

مقابله با دسیسه‌های دشمنان

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای عشایر مطالب مهمی داشتند که یکی از آنها این بود که دشمن برای تضعیف امید و ایمان مردم، القای بن‌بست و کارنابلدی نظام برنامه جدی دارد. باید توطئه‌های دشمن را بشناسیم و در مقابل آن مقاومت و مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: هر کسی که موجب ناامیدی مردم شود برای دشمن کار کرده است و امید باعث حرکت و پیشرفت جامعه می‌شود و اگر جامعه‌ای ناامید باشد دچار ایستایی و سقوط می‌شود. درس شهدا به ما داشتن امید در سخت‌ترین شرایط زیستی است.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائی و یاد شهید بهشتی افزود: تحول در قوه قضائی که از قبل سند آن نوشته شده است ضروری است و باید تحول کارآمد در این قوه مهم نظام انجام شود. عدالت‌محوری و قانون‌مداری اساس است.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار برخورد قانونی و جدی با متخلفان شد و گفت: تکریم ارباب رجوع، ارتباط مستمر با مردم باعث عزت و اقتدار این قوه می‌شود. حمایت از کارآفرین و افراد مستمند و محروم نیاز ضروری است.

لزوم مقابله با گرانی

وی خواستار تلاش مضاعف مسئولان برای مقابله با گرانی‌های کاذب شد و اظهار داشت: برخی از گرانی‌ها طبیعی است ولی بسیاری از این گرانی‌ها کاذب است و مردم تحت فشار هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاها و شهرهای استان خاطرنشان کرد: نباید آب شرب مردم در تابستان دچار بحران شود و باعث گرفتاری مردم شود و این بحران تاریخی استان به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با تقدیر از مدیران تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای سندهای چند ساله و اجرای طرح‌های فرهنگی و مذهبی در استان بوشهر انجام شده است. با دست خالی و کمبود اعتبارات کارهای بزرگی داشته‌اند که کارهای جهادی و دانشی داشته‌اند و از مسئولان می‌خواهیم که در تخصیص اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به هشتم تیرماه سالروز مقابله با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، ادامه داد: جهان استکبار دنبال تهاجم پنهان با ابزار شیمیایی و میکروبی به جهان است که باید ضمن شناخت توطئه‌های آنها، آمادگی لازم را برای مقابله داشته باشیم.

وی با گرامیداشت شهادت امام جواد (ع) افزود: همه هیئت‌های مذهبی نسبت به معرفی ارزش و جایگاه این امام بزرگوار و تأثیر ایشان در تاریخ اسلام برنامه‌های مناسبی را اجرا کنند.