امام جمعه کنگان:

حال و روز بیمارستان کنگان از لحاظ امکانات خوب نیست

امام جمعه کنگان خواستار رفع مشکل آب در این شهرستان شد و گفت: حال و روز بیمارستان کنگان از لحاظ امکانات خوب نیست.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان به مشکلات حوزه سلامت و درمان شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: حال و روز بیمارستان از لحاظ امکانات خوب نیست.

وی اضافه کرد: در شرایطی که انسان سالم در این گرمای بالای ۵۰ درجه نمی‌تواند زندگی کند، بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله مراقبت‌های ویژه و بستری چگونه با مشکل سیستم سرمایشی و بیماری دست و پنجه نرم کنند.

محمودی گفت: در همین زمینه تماسی با رئیس شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه داشتم که امیدوارم با همت وی و دیگر صنایع مستقر در منطقه مشکلات قطب درمان جنوب استان بوشهر سامان یابد.

شیرینو در حسرت شهرشدن

وی به یکی دیگر از مشکلات شهرستانی اشاره و با بیان اینکه از انصاف به دور است روستای بزرگ شیرینو با همه شاخص‌ها همچنان در حسرت شهر شدن باشد، عنوان کرد: از دولت و دیگر دستگاه‌های مسئول تقاضا دارم روند شهر شدن بندر شیرینو را سرعت بخشند.

امام جمعه با اشاره به روز زیارتی خاص امام رضا (ع) و روز دحوالارض گفت: مناسبت‌های مذهبی و روزهای خاص بهانه‌ای برای شناخت و معرفت افزایی به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و تقرب به ذات اقدس الهی و تطهیر ذنوب در دریای غفران الهی است.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش، با بیان ویژگی‌ها و تلاش‌ها و خدمات آن عالم وارسته و شهید راه عدالت، با تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر از رئیس دادگستری، دادستان، قضات و شوراهای حل اختلاف به دلیل برگزاری میز خدمت گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا اصول و شاخص‌های قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی طرح و برای نیل به آن در حد مطلوب تلاش شود.

وی با اشاره به سالروز سو قصد به رهبر معظم انقلاب، با اشاره به جایگاه و عظمت معظم در کلام دوست و دشمن بیان کرد: به تعبیر بزرگان و رجال دین امروز سربلندی و عزت اسلام در گرو جمهوری اسلامی و عزت ایران در گرو سربلندی و موفقیت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است.

لزوم رفع مشکل آب

وی با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: وضعیت آب شهر بنک به عنوان دروازه ورودی پایتخت انرژی اقتصادی کشور اسفناک است به‌گونه‌ای که طبق برخی گزارشات ای‌سی آب در این شهر بالای شش هزار است و این در حالی است که معمولاً بالای دو هزار مجوز آب شرب نمی‌دهند.

وی بیان کرد: پیشنهاد جدی این است تا زمان رفع مشکل بر روی چاه‌های آب شهر بنک دستگاه تصفیه نصب شود.

امام جمعه به مشکل آب در شهرها و روستاهای شهرستان کنگان از جمله مرکز شهرستان اشاره و اظهار داشت: برای شهروندان این خطه که نام پایتخت انرژی اقتصادی کشور را یدک می‌کشند زیبنده نیست از چهار عصر تا صبح روز بعد از نعمت آب محروم باشند.

محمودی افزود: پیشنهاد می‌شود ظرفیت آب شیرین کن کنگان به میزان پنج هزار متر مکعب افزایش یابد تا هم بخشی از مشکل آب در کنگان و هم بخشی از معضل آب در بنک سامان یابد.

وی به فرسودگی شبکه آب شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد پرتی آب وجود دارد و اندک سهمیه آب شهرستان کنگان از این طریق هدر می‌رود.

وی افزود: مذاکره‌ای با مدیرعامل آب استان در زمینه مشکل آب در شهرستان از جمله بنک و نیز اصلاح شبکه آب و پرداخت بدهی‌های اداره آب شهرستان انجام شد که قول دادند موارد ذکر شده ساماندهی و فعلاً یک سوم شبکه آب اصلاح که امیدوارم با کمک همه مسئولان اجرایی و شرکت‌های منطقه این کارها تکمیل شود.