به میزبانی پتروشیمی کاویان

برگزاری سمینار مسئولیت اجتماعی با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی

سمینار مسئولیت اجتماعی با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی به میزبانی پتروشیمی کاویان با حضور مدیران عامل شرکت ها، اساتید و کارآفرینان مطرح کشور برگزار شد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کاویان، سمینار مسئولیت اجتماعی با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی سه شنبه سی ام فروردین ماه ۱۴۰۱ در محل هتل پتروشیمی کاویان و با حضور مدیران عامل شرکت ها، اساتید و کارآفرینان مطرح کشور برگزار گردید.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغازگر این سمینار بود که با هدف هم افزایی و مشارکت شرکت های منطقه جهت توانمندسازی و کارآفرینی در منطقه پیرامونی برنامه ریزی و اجرا گردید.

آقای مهندس اولادی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین به تشریح رویکرد و نگاه پتروشیمی کاویان به امر مسئولیت های اجتماعی پرداختند و توجه به بحث مسئولیت های اجتماعی در کنار توسعه اقتصادی را برای هر سازمان ضروری دانستند . ایشان اشاره ای به مفهوم نوین “صنعت و جامعه نسل پنجم” داشته که بر اساس تعادل میان توسعه اقتصادی، حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی و بر پایه سه رکن انسانی، پایداری و تاب آوری می باشد. ضرورت توجه به تغییر نسل ها، انتظارات جامعه نوظهور و آموزش مهارت های جدید به منظور توانمندسازی جامعه محلی از سایر موارد مطرح شده توسط ایشان بود و اصلی ترین چالش در برابر توسعه پایدار را فقر، بیکاری و شکاف طبقاتی حاصل از تکنولوژی های جدید بیان نمودند که راهکار اساسی آن توانمندسازی محیط پیرامونی است. در ادامه آقای دکتر نظری رییس شورای راهبردی به روند فعالیت ها و و راهکارهای این شورا در حوزه مذکور اشاره نمودند و رفع بیکاری را اولویت محوری فعالیت های شورا برشمردند.

آقای دکتر نبی، کارآفرین و فعال اجتماعی دیگر سخنران این مراسم بودند که در سخنان خود مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرایط کنونی را نه یک انتخاب بلکه یک الزام ذکر نمودند. وی با بیان مثال هایی از دستاوردهای عملی توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، ناهماهنگی بین بخش های مختلف را فاکتور اصلی عدم توفیق در این راستا برشمردند که باعث هدررفت منابع تخصیص یافته می گردد.

آقای دکتر ابیاک، استاد دانشگاه و متخصص حوزه برندینگ در بخش دیگری از این سمینار به تبیین برندینگ مسئولیت اجتماعی سازمان پرداخته و عنوان نمودند: دوران تصمیم گیری و مدیریت رفتار سازمان ها بر مبنای سود و زیان صرف به سر آمده و اکنون باید با مدل جامع (( انرژی، محیط، سلامتی و امنیت)) به خواسته های همه ذی نفعان توجه داشت و دیده نشدن سایر توانمندی های استان بوشهر به غیر از گاز و پتروشیمی یکی از معضلاتی است که باید به آن پرداخته شود.

در ادامه آقای مهندس اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی، در کنار هم قرار گرفتن منابع و ظرفیت های مالی و فکری برای کسب نتیجه مطلوب تر را ضروری دانستند و خواستار هماهنگی و همدلی در این زمینه شدند.

بخش دیگر سمینار گزارش آقای مهندس ربانی رییس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مسئولیت های اجتماعی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی بود. وی در این گزارش با ارائه آمارها و داده های مستند به میزان مشارکت این شرکت ها در زمینه ارتقا و توانمندسازی جامعه پیرامونی و کلیات استراتژی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی پرداختند.

سخنرانی پایانی این سمینار نیز آقای دکتر بهرامی مشاور استاندار و معاون پارک علم و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر بودند که به نقش رویکرد دانش بنیان در مسئولیت های اجتماعی با تاکید بر نامگذاری سال جدید به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشتند.