کنکور

رقابت ۱۹ هزار و ۷۳۸ بوشهری در کنکور سراسری آغاز شد

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با رقابت ۱۹ هزار و ۷۳۸ داوطلب در گروه‌های مختلف آزمایشی امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امروز چهارشنبه ۲هزار و ۳۱۱ نفر از داوطلبان گروه هنر با هم به رقابت می پردازند.

محمود افشاری درگفت و گو با ایرنا افزود: همچنین رقابت پنج هزار و ۴۰۱ نفر علوم انسانی و ۲ هزار و ۲۵۹ نفر در ریاضی، هفت هزار و ۸۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۲ هزار و ۶۸۷ نفر در زبان‌های خارجی به ترتیب در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه با هم به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: ۶ هزار ۶۶۳ نفر از داوطلبان در دانشگاه خلیج فارس و ۱۳ هزار و ۷۵ نفر نیز در سایر حوزه‌های امتحانی مربوط به آموزش و پرورش حضور می یابند.

افشاری افزود : باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه تا روز جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ در محل معاونت آموزشی دانشگاه خلیج فارس به داوطلبان ارائه خدمت می‌کند.

وی با اشاره به تفاوت نحوه برگزاری آزمون با سال‌های گذشته، بیان کرد: داوطلبان توجه داشته باشند که امسال برای هر دفترچه آزمون پاسخنامه جداگانه توزیع و به همراه پرشسنامه جمع‌آوری می‌شود.

افشاری تاکید کرد: حوزه‌های آزمون از ساعت ۶:۳۰ باز می‌شود و داوطلبان باید ساعت ۷:۴۵ در محل آزمون حاضر باشند و راس ساعت ۸ با بسته شدن حوزه‌ها، آزمون آغاز می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر ادامه داد: همراه داشتن تلفن، ماشین حساب، دستبند و ساعت هوشمند و هرگونه وسایل الکترونیکی دیگر ممنوع و تخلف است.

وی اطمینان داد: همه سالن‌های آزمون پس از هر نوبت امنتحان ضد عفونی و همه شیوه‌نامه های بهداشتی رعایت می‌شود.

افشاری گفت: داوطلبان با آرامش و امنیت کامل در این آزمون شرکت می‌کنند و با هرگونه تحرک که آرامش و نظم جلسه را مختل کند به طور جدی برخورد می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر یادآور شد: امسال یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۳ نفر در سراسر کشور در ۸۹۸ حوزه داخلی و ۱۷ حوزه خارج از کشور در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.