مدیرکل صنعت، معدن و تجارت

قیمت سیمان در استان بوشهر اعلام شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: قیمت سیمان در این استان بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان تعیین شده است.

SK-MehdiSafavi-20-1-1401.jpg (600×399)مهدی صفوی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در زمان حاضر قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۳۰ هزارتومان و با فرض ۱۰ هزارتومان هزینه توزیع، پنج هزارتومان سود خرده فروش و ۱۰ درصد نوسان بازار هر بسته سیمان باید بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده در زمان حاضر قیمت سیمان در استان بوشهر در مقایسه با استان‌های کشور پایین ترین قیمت است.

صفوی اضافه کرد: با توجه به پایش و نظارت‌هایی که بر بازار عرضه انجام می‌شود تلاش ما براین بوده سیمان بیش از قیمت تعیین شده به بازار عرضه نشود.

وی با تاکید براینکه سیمان یکی از موضوع های مهم کشور است گفت: در زمان حاضر استان بوشهر به دلیل وجود سه کارخانه سیمان ساروج که ۸۰ درصد ظرفیت آن صادراتی، مُند دشتی و سیمان دشتستان که ۷۰ درصد ظرفیت آنها باید در بازار داخلی عرضه شود؛ به لحاظ تامین سیمان مشکلی ندارد.

صفوی در باره مسائل اخیر پیش آمده در موضوع سیمان ادامه داد: این مسائل ناشی از قطعی برق بود که از طرف وزارت صمت اعلام شد احتمال دارد با توجه به قطعی برق ظرفیت کاهش یابد که سوء استفاده هایی در این زمینه پیش آمد اما با ورود و نظارت به موقع جلو برخی سوء استفاده ها در زمینه قیمت سیمان گرفته شد.

به گفته صفوی در زمان حاضر شرایط سیمان در استان بوشهر عادی است و اولویت با پروژه‌های ضروری از جملهنهضت ملی جهش تولید مسکن و نیروگاه اتمی است که تلاش می شود با تامین سیمان مورد نیاز این پروژه ها خیلی سریع و با قیمت مناسب اجرا شوند.

مدیر کلصنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در باره صادرات سیمان در تابستان گفت: براساس بررسی صورت گرفته از سوی این وزارتخانه برخی از کارخانه ها از صادرات سیمان منع شدند اما با توجه به اینکه در زمان حاضر سیمان به اندازه کافی تامین می شود دوباره صادرات آزاد شده است.

وی افزود: در زمان حاضر هفته ای ۲۰ هزار تن سیمان در استان بوشهر عرضه می شود و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.