معاون استاندار بوشهر:

برنامه جامعه سلامت استان بوشهر یک الزام قانونی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: این استان به برنامه جامع سلامت نیاز دارد و باید همه سازمان‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از اکبر پورات در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر افزود: سلامت زیرساخت توسعه و پیشرفت است به همین دلیل باید به حوزه سلامت و تأمین زیرساخت‌ها نگاه ویژه شود چون توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش ایمنی و سلامت جامعه را در پی دارد.

وی توجه به رفع آلایندگی و آلودگی‌های زیست محیطی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: حل مشکلات پسماندها در همه بخش‌ها باید در اولویت برنامه‌ها برای تقویت زیرساخت‌های سلامت قرار گیرد.

پورات با تاکید بر اجرایی شدن طرح‌ها به‌صورت جهادی و انقلابی اضافه کرد: هر برنامه و طرحی که به‌صورت جهادی و انقلابی عملیاتی شد همراه با موفقیت است که در این راستا باید این فرهنگ در تمامی برنامه‌ها برای حل مشکلات جامعه و محقق شدن مطالبات مردم متبلور شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به بحران آب در جهان اظهار داشت: جنگ آینده در جهان در عرصه تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست است.

وی با تأکید بر پرهیز از کشت محصولات پر آب گفت: اکنون بسیاری از کشورها که از ظرفیت لازم در تولید محصولات کشاورزی برخوردارند از تولید محصولات پر آب جلوگیری می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: اجرا همه برنامه و طرح‌ها به سازمان برنامه و بودجه منتهی می‌شود که باید در تأمین اعتبار آنها تلاش ویژه شود.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: برنامه جامع سلامت این استان باید تهیه و مورد تصویب شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

دکتر عیسی صفوی افزود: تصویب برنامه جامعه سلامت استان بوشهر یک الزام قانونی است و باید مانند سایر استان‌های کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

وی اظهار کرد: برنامه جامع سلامت به شکل غیرمتمرکز تمام مسائل سلامت را پوشش می دهد و بعد از تصویب در کارگروه فرهنگی و اجتماعی در شورای برنامه‌ریزی در قالب تفاهم‌نامه بین سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

صفوی اضافه کرد: استان بوشهر به‌عنوان استان معین ارتقاء محصول گوجه‌فرنگی انتخاب شده است.

در ادامه این نشست کتاب آئینه تمام نمای استان بوشهر اثر مسعود عرب زاده که مشتمل بر تاریخ، جغرافیا، اماکن قدیمی و مذهبی و دیگر حوزه‌ها است رونمایی شد.