استاندار بوشهر

رشته‌های دانشگاهی بوشهر متناسب با نیاز فضای کسب و کار به روز رسانی شود

اکنون بخشی از ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های این استان خالی مانده است و بویژه در بخش تحصیلات تکمیلی باید رشته‌های متناسب با نیاز فضای کسب و کار به روزرسانی شوند.

روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس روز شنبه به نقل از احمد محمدی‌زاده در بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری در این دانشگاه، بیان کرد: ظرفیت آموزش عالی در استان بوشهر مطلوب است و باید بخش پژوهش با نیاز جامعه پیوند یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: هم‌افزایی میان مراکز آموزش عالی استان بوشهر ضروری است  و مسئولیت هماهنگی برای هم افزایی میان مراکز آموزش عالی استان، به دانشگاه خلیج‌فارس واگذار شده است تا با تشکیل جلسه‌های تخصصی راهکارهای لازم برای استفاده دانشگاه‌های این استان از ظرفیت‌های یکدیگر ارائه شود.

استاندار بوشهر بر ارتقای کیفیت آموزش عالی این استان تاکید کرد و گفت: این کیفی‌سازی می‌تواند در رشته‌های درسی، محتوای پژوهشی و هیات علمی آغاز شود.

وی با اشاره به کمبود توسعه آموزش عالی در جنوب استان بوشهر، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزش عالی در نقاط مختلف این استان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا مراکز آموزشی و دانشکده‌ها در جنوب استان پیش‌بینی شده است.

محمدی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری کنکور سراسری در استان بوشهر، گفت: دستگاه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت کرده‌اند و اقدامات خوبی برای برگزاری شایسته این رقابت علمی در بوشهر انجام داده‌اند و آزمون در فضای آرام، امن و با کیفیت مطلوب برگزار شد.

کنکور سراسری در آخرین روز با حضور ۲ هزار و ۶۸۷ داوطلب بوشهری در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار شد.