دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان

اعزام نیروهای تخصصی امداد و نجات از بوشهر به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

سرپرست جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اعزام نیروی تخصصی ، بالگرد اورژانس و آمبولانس در زمینه امداد و نجات برای کمک رسانی به زلزله زدگان بندر خمیر در استان هرمزگان خبر دادند.

دکتر حسن ملکی‌زاده افزود: در پی وقوع زلزله ۶.١ ریشتری بامداد امروز، در بندر خمیر استان هرمزگان، بالگرد اورژانس۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌همراه متخصص طب اورژانس جهت کمک به محل زمین لرزه اعزام شد.

وی ادامه داد: تاکنون یک بالگرد اورژانس به‌همراه متخصص طب اورژانس و ٣ دستگاه آمبولانس اورژانس١١۵ از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به منطقه زلزله زده، اعزام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین گفت: دکتر جعفر میعادفر ریس سازمان اورژانس کشور از طریق بندر عسلویه به محل حادثه خواهند رفت.

 

احسان یزدان‌پناه : با توجه به درخواست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر ارسال یک دستگاه چادر راب هال جهت مناطق زلزله زده استان هرمزگان در بندر خمیر، یک دستگاه چادر مذکور توسط خودرو کامیونت ایسوزو به مناطق زلزله زده استان هرمزگان ارسال شد.

وی اضافه کرد: چادر راب هال به صورت یک سوله پیش ساخته آماده است که جهت خدماتی همچون امداد و نجات، امور درمانی، اسکان اضطراری، در آن انجام می‌گردد و این چادر در شرایط حادثه و بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: ابعاد چادر راب هال ۲۴۰ متر مربع است که توسط سازه‌های آهنی به صورت مونتاژ آماده می‌شود و برای سرویس دهی به مصدومان حادثه مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پنج نفر نیروی تخصصی نجات‌گر به وسیله یک دستگاه خودرو کمک دار برای امدادرسانی به زلزله زدگان بامداد امروز بندر خمیر استان هرمزگان، از استان بوشهر اعزام شدند.

ایزدپناه خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر آمادگی دارد نسبت به ارسال سایر اقلام امدادی مورد نیاز در منطقه زلزله زده اقدام نموده و همچنین نیروی انسانی نجاتگر و امدادگر به آن منطقه اعزام کند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان بوشهر جهت خدمات رسانی امدادی و کمک به انتقال مصدومین از استان بوشهر به منطقه زلزله زده بندر خمیر در استان هرمزگان اعزام شد.

وی اضافه کرد با توجه به شرایط خاص منطقه و گرمی هوا انتقال سریع مصدومین از طریق بالگرد به نقاط درمانگاه بیمارستانی در اولویت کار بالگرد جمعیت هلال احمر می‌باشد.

 

بارگیری و ارسال چادر «راب هال» به بندر خمیر

با توجه به درخواست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر ارسال یک دستگاه چادر راب هال برای مناطق زلزله زده استان هرمزگان در بندر خمیر، چادر مذکور توسط خودرو کامیونت به مناطق زلزله زده استان هرمزگان ارسال شد.

چادر راب هال به صورت یک سوله پیش ساخته آماده است که برای خدماتی همچون امداد و نجات، امور درمانی، اسکان اضطراری، در آن انجام می‌شود و این چادر در شرایط حادثه و بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابعاد چادر را ب هال ۲۴۰ متر مربع است که توسط سازه‌های آهنی به صورت مونتاژ آماده می‌شود و برای سرویس دهی به مصدومان حادثه مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد.

e8d2ae7aab4995ca0cf65e6df6490130.jpg (725×450)