مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

۹۴ روستای استان بوشهر به زیرساخت فیبر نوری متصل است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در این استان ۴ هزار و ۲۴۹ کیلومتر فیبر نوری وجود دارد و ۹۴ روستا به این زیر ساخت متصل هستند.

روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز شنبه به نقل از علی سملیان اعلام کرد: انتقال فیبرنوری به در منازل یکی از موضوعاتی  است که با جدیت در استان بوشهر دنبال می‌شود چرا که در نتیجه فراهم کردن این زیرساخت، بار ترافیکی و اختلال در شبکه کاهش می‌یابد و شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهیم بود.

وی افزود: به دنبال ایجاد این زیرساخت، بار ترافیکی شبکه تلفن همراه کاهش می‌یابد و در زمان‌های اوج ترافیک اختلال در شبکه ارتباطات سیار پیش نمی‌آید.

سملیان گفت: مهم‌ترین سیاست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر توسعه عدالت اجتماعی و توجه به همه مناطق استان به ویژه روستاها است تا کاستی‌های روستاها در این بخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری برای اجرای طرح ملی فیبر نوری تا در منازل و کسب و کارها (FTTX)، تاکنون ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در استان به اجرا در آمده است و لازم است شهرداری‌ها برای شتاب بخشی به این پروژه کمک کنند.

سملیان یادآورشد: بر اساس آمار وزارت ارتباطات درباره وضعیت پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) تا پایان سال ۱۴۰۰،استان بوشهر در شاخص درصد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری و درصد پورت های منصوبه، رتبه چهارم کشور را دارد.

وی افزود: سال گذشته ایجاد دومین خط فیبرنوری جزیره خارگ پایان یافت  و ایستگاه‌های صدا و سیما نیز به این زیرساخت متصل شدند تا از نظر مشکلات امنیتی و حمله‌های سایبر دشمنان ایمنی ایجاد شود و با قطعی مواجه نشویم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت  https://۱۹۵.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.