معاون برنامه ریزی فرمانداری کنگان:

ارسال نیرو و تجهیزات به منطقه زلزله‌زده مدیریت شود

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان گفت: همه کمک‌های اعزامی به مناطق حادثه دیده باید از طریق جمعیت هلال احمر و با هماهنگی فرمانداری به صورت واحد صورت پذیرد.

جاسم رستگار شنبه شب در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به وقوع زمین لرزه‌های رخ داده در استان هرمزگان گفت: با توجه به اعلام اداره کل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر مبنی بر آماد ه باش نیرو و تجهیزات جهت اعزام به مناطق زلزله زده این جلسه تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان با تاکید بر وضعیت و وقوع زمین لرزه ۳/۳ ریشتری شامگاه گذشته در شهرستان خواستار مدیریت در ارسال نیرو و تجهیزات شد و افزود: همه کمک‌های اعزامی به مناطق حادثه دیده باید از طریق جمعیت هلال احمر و با هماهنگی فرمانداری به صورت واحد صورت پذیرد.

وی با اشاره به گرمای هوا موضوع تأمین آب شرب بسته بندی شده و کانکس استراحت برای اعزام به مناطق دارای حادثه را یکی از اولویت‌های اساسی بر شمرد و خواستار تهیه و ارسال آن به این مناطق شد

رستگار گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت‌های مستقر در مدیریت امور کنگان (سایت ۲) تمهیدات لازم جهت ارسال بسته‌های مواد غذایی، آب آشامیدنی، ماشین آلات سبک و سنگین و کانکس (استراحت و سرویس بهداشتی) را در دستور کار قرار دهند.

معاون فرماندار شهرستان کنگان بیان کرد: شهرداری‌های سه گانه، اداره بندر و دریانوردی و آبفا در زمینه آب شرب مورد نیاز اقدامات آنی را در دستور کار و در اختیار هلال احمر شهرستان قرار دهند.

رستگار ادامه داد: شهرداری‌های سه گانه مبنی بر امکان ارسال ماشین آلات به مناطق حادثه دیده به حالت آماده باش نگه داشته و در صورت نیاز اعزام شوند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ضمن آمادگی نیروها و ماشین آلات در اختیار آمادگی لازم را داشته باشند.

رستگار به اعزام یک پزشک متخصص طب اورژانس از سوی بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اعلام آمادگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص اعزام تیم ۶۷ نفری واکنش سریع همراه یک دستگاه آمبولانس در حالت آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

وی ادامه داد: ناحیه مقاومت سپاه محمد رسول‌الله (ص) شهرستان در خصوص اعزام گروه‌های جهادی (گروه‌های ۱۰ گانه) نیز در حالت آماده کامل هستند.