کلنگ زنی

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر

بوشهر منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در آیینی با حضور استاندار بوشهر و مدیران استان بوشهر، کلنگ‌زنی شد.

احمد محمدی زاده شامگاه روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصادی و تجاری گناوه و دیلم اظهار کرد: گناوه و دیلم از دیرباز در حوزه تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور نقش ویژه‌ای داشته‌اند و توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در این منطقه یک ضرورت است.

وی افزود: با توجه به نام گذاری امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، راه‌اندازی منطقه ویژه شمال استان بوشهر گام بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: منطقه ویژه شمال استان در سال ۹۲ تصویب شد، ولی اقدامی صورت نگرفت و روی زمین ماند و در دولت سیزدهم و با سفر رئیس جمهور به استان، مجددا احیا شد و امروز در کمترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی این منطقه هستیم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: دیلم در جوار دو منطقه بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی یعنی ماهشهر و عسلویه قرار گرفته و اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه راه‌اندازی شود، سودآوری بالایی دارد.

استاندار بوشهر گفت: گناوه نیز مرکز بزرگ تجاری و اقتصادی است و این منطقه ویژه می‌تواند سکوی پرتابی در حوزه صنعت و تولید باشد.

وی یادآور شد: مردم روستاهای اطراف منطقه ویژه شمال استان، همکاری بسیار نزدیکی در توسعه زیرساخت‌ها داشته و باید بکارگیری جوانان این روستاها اولویت شرکت‌های منطقه باشد.
۲