نشست با اصحاب رسانه

نشست هم اندیشی اهالی رسانه جنوب استان با رئیس شورای راهبردی پتروشیمی های پارس برگزار شد

در این دیدار ۳ ساعته صبح دو شنبه نشست هم اندیشی اهالی رسانه شهرستان های جم،کنگان،دیر و عسلویه  با دکتر حجت نظری  رئیس شورای راهبردی پتروشیمی های پارس و مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد  برگزار شد.

به گزارش جنوب استان، این نشست با هدف شناسایی و معرفی راهکارهای تقویت تعامل دو سویه صنعت پتروشیمی و جامعه محلی، و به میزبانی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برگزار شد.

در ابتدای نشست حمید شعرانی رئیس روابط عمومی شرکت پازارگاد ضمن خوش آمد گویی به خبرنگاران، روز قلم را تبریک گفت و بیان داشت: تعامل پتروشیمی ها با خبرنگاران افزایش می یابد.

در ادامه نشست خبرنگاران چهار شهرستان جنوبی بوشهر دیدگاه های خود درباره موضوعات مختلف شرکت های پتروشیمی و منطقه بیان کردند.

حجت نظری رئیس شورای راهبردی پتروشیمی های پارس نیز در این نشست با تبریک عید قربان و روز قلم، از تلاش های رسانه ها تمجید کرد.

نظری گفت:روش شورای راهبردی در زمینه مسئولیت های اجتماعی، اجرای پروژه به صورت مشارکتی است.

رئیس شورای راهبردی پتروشیمی های پارس افزود: بعد از تفاهم اخیر شورای راهبردی پتروشیمی های پارس با فرمانداران جنوب استان برای اجرای تعدادی  پروژه به صورت مشارکتی، مراجعه ای از ادارات مربوط برای انجام پروژه ها نبوده است ‌.

نظری با بیان اینکه شورای راهبردی پتروشیمی های پارس دستگاه اجرایی نیست ادامه داد: مجموع اعتبارات در نظر گرفته برای اجرای پروژه در سال جاری در چهار شهرستان جنوبی بوشهر ۳۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به  سال قبل رشد سه برابری داشته است.

وی عنوان کردند که اولویت بندی کمک های شورای راهبردی در کمیته ای که متشکل از نماینده مجلس، استاندار بوشهر و مسئولین پتروشیمی هستند، برنامه ریزی شده و توزیع آن بعهده دستگاه های متولی است.

خبرنگاران خواستار عضویت در این کمیته بودند که ایشان استقبال کردند و امید است در آینده نزدیک ، نماینده خبرنگاران جنوب استان در این کمیته حضور داشته باشند تا شفاف سازی اعتبارات و بودجه های تخصیص یافته را به گوش مردم برسانند.

درخواست مهندس نظری از دستگاه های اجرایی استان بوشهر:  اگر دستگاه های اجرایی پروژه های عام المنفعه را بیاورند و مشارکت کنند، شورای راهبری سهم خود را به خوبی پرداخت خواهد کرد.

نظری خواستاری مطالبه گری رسانه ها پیرامون موضوع مختلف شد و گفت در فضای صمیمی امیدبخش می توان اقدامات خوبی انجام داد .

مهندس نظری با اعتقاد به اینکه حس خوب از سوی همه آحاد جامعه مخصوصا اصحاب رسانه باعث خواهد شد تا با افزایش اعتبارات شورای راهبردی و مشارکت در انجام طرح ها و پروژه ها مسیر توسعه و آبادانی بیشتری در شهرستان های جنوبی رقم بخورد.

مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد بیان داشت: از دیدگاه های نخبگان ، فعالان اجتماعی و شوراها برای انجام مسولیت های اجتماعی استقبال می کنم.