استاندار :

توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات یکی از اولویت‌های استان

استاندار بوشهر به ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری اشاره کرد و گفت: صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان سازمان اتکا اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی است.

وی با اشاره به فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: آبزی‌پروری از مهمترین ظرفیت‌ها در استان بوشهر است که هم در زمینه پرورش میگو و هم پرورش ماهی در قفس فرصت‌های خوبی وجود دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به تولید بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر اضافه کرد: در این استان همه زیرساخت‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقی میگو فعال است و بوشهر قطب میگوی پرورشی کشور است.

وی با اشاره به فعال شدن مراکز پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس به ظرفیت شش هزار تن بیان کرد: تا ماه آینده طرح هزار تنی پرورش ماهی در قفس در استان به مرحله اجرا در می‌آید.

محمدی‌زاده با اشاره به تولید ۱۵ درصد خرمای کشور در استان بوشهر بیان کرد: سالانه ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات در استان بوشهر تولید می‌شود که بخشی از این محصولات به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای از دیگر ظرفیت‌های استان است.

استاندار بوشهر از توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلات به عنوان یک برنامه و اولویت مهم یاد کرد و افزود: فعالیت حدود دو هزار شناور سنتی در عرصه تجارت دریایی در استان از دیگر ظرفیت‌ها است.

وی خواستار راه‌اندازی فروشگاه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌های دشتستان، کنگان و عسلویه شد و اضافه کرد: فعالیت تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر مجدداً احیا شده است.