با پیگیری های استاندار بوشهر محقق شد:

اختصاص۱۳۷۷ میلیارد تومان اعتبارمسئولیت اجتماعی نفت به استان بوشهر

استاندار بوشهر از تصویب هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار مسئولیت اجتماعی نفت به استان بوشهر خبر داد.

به گزارش جنوب استان، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر احمد محمدی‌زاده در نشست با فرمانداران ۱۰ گانه استان بوشهر با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم جایگاه استان بوشهر در عرصه تولید نفت خام، صادرات و درآمدهای نفتی را مهم دانست و اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور از اسکله‌ها و پایان‌های جزیره خارگ صادرات می‌شود.

وی تولید نفت خام در فلات قاره و میدان‌های نفتی در استان بوشهر را از دیگر ظرفیت‌های این استان دانست و بیان کرد: به ظرفیت ذخیره بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت خام در این استان وجود دارد.

استاندار بوشهر از تولید ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور در استان خبر داد و تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید و صادر می‌شود و این درحالی است که این رقم رو به افزایش است.

محمدی‌زاده با اشاره به  در مدار بودن ۲۴ مجتمع بزرگ پتروشیمی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با تکمیل ۱۸ پروژه پتروشیمی در دست ساخت، تولیدات محصولات در آینده به ۴۲ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با این ظرفیت‌ها نقش مهمی در تأمین منابع مالی پروژه‌های مختلف در کشور دارد تصریح کرد: در مجموع استان بوشهر در رفاه، آسایش، آرامش مردم و اجرا طرح‌های عمرانی و آبادانی کشور تأثیرگذار است ولی این صنایع آسیب‌هایی در حوزه‌های مختلف استان بوشهر وارد کرده که عوارض آن مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع زیر مجموعه وزارت نفت در سال‌های گذشته بسیار ضعیف و کم‌بهره نسبت به مناطق پیرامونی بوده است افزود: بیشترین مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع با مراجعه مسئولان یا تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق در کمک‌رسانی به آنها شکل گرفته است.

محمدی‌زاده با تشریح مصوبات منابع مالی از محل مسئولیت‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۹ جمع منابع مالی تمام واحدهای پتروشیمی مستقر در استان بوشهر در تخصیص اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی ۲۹ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش و ۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به استان بوشهر و دستورات لازم در پرداخت منابع مالی مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: رئیس جمهور سال گذشته در سفر به بوشهر، سروسامان دادن به اعتبارات مسئولیت‌های را مورد تأکید قرار داد و وزیر نفت مهم دستور لازم صادر کرد.

استاندار بوشهر از نشست‌های تخصصی برای تخصیص مصوبات هیئت دولت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: در جلسه این هفته با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های ملی گاز، نفت و پتروشیمی راهکارهای لازم برای افزایش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی تدوین و مصوب شد.

محمدی‌زاده بکارگیری نیروهای بومی در صنایع، واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، شکل‌گیری نمایشگاه ارائه توانمندی شرکت‌های استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون، خرید کالا از مجموعه‌های داخلی استان و انتقال سپرده‌های بانکی برخی مجتمع‌های پتروشیمی به بانک‌های استان بوشهر را از جمله این مصوبات دانست.

وی توجه به زیرساخت‌های آموزشی، ارتقا مهارت کارگران، شاغلان و متقاضیان اشتغال در صنایع زیر مجموعه وزارت نفت و حمایت و پشتیبانی از ادارات و سازمان‌های حمایتی را از دیگر مصوبات دانست و تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده قرار شد منابع نقدی واحدهای پتروشیمی‌های استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از ۱۱۰ میلیارد به ۴۸۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار بوشهر تصویب ۴۷۷ میلیارد تومان از محل منابع شرکت ملی نفت ایران برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها را از دیگر مصوبات دانست و خاطر نشان کرد: شرکت ملی گاز ایران هم ۴۲۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف استان بوشهر بر عهده گرفت.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در مجموع یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان منابع مالی وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در  استان بوشهر اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: تمرکز این اعتبارات به پروژه‌های اساسی، زیربنایی، نیمه تمام و تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های مختلف در استان بوشهر است.