نشست مشترک

مهم تر از جذب منابع، مدیریت بهینه منابع است

نشست بررسی پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش جنوب استان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- نشست بررسی پروژه های مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی استانداری بوشهر، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، مشاور اجتماعی وزیر نفت، مدیر کل HSE شرکت ملی نفت ایران، مشاور اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مشاور اجتماعی شرکت ملی گاز ایران، رییس شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس، مدیر کل دارایی استان بوشهر، مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه پارس در محل استانداری بوشهربرگزار گردید.

سخاوت اسدی در این نشست در مورد ایفای نقش صنعت نفت در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی گفت؛ شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه ویژه، جدا از الزامات قانونی مسئولیت های اجتماعی خود را به صورت داوطلبانه انجام می دهند زیرا همه معتقدیم که منطقه پارس جنوبی محل زندگی و فعالیت همه ماست و برای توسعه آن دغدغه داریم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: کار مسئولانه برای مردم و انجام مسئولیت های اجتماعی را وظیفه خود می دانیم. هر جا نیاز به افزایش منابع هم باشد با وجود محدودیت ها مجوزهای لازم را اخذ و در صورت جذب اعتبار و مدیریت درست و بهینه، منابع را افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: مهم تر از جذب منابع، مدیریت بهینه منابع است و دستگاه های اجرایی استانی باید به این موضوع اهتمام کافی داشته باشند.

اسدی همچنین گفت: کمیته یکپارچه مسئولیت های اجتماعی به منظور انسجام بخشی به فعالیت های مسئولیت های اجتماعی به دستور وزیر محترم نفت و پیشنهاد مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و اجماع مدیران عامل نفت و گاز و پتروشیمی جهت اجتناب از موازی کاری در سطح منطقه با محوریت سازمان منطقه ویژه تشکیل گردیده است ومتناسب با رویکرد دولت سیزدهم، وزارت نفت و مدیران عامل شرکت های منطقه، در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز خواهیم نمود.

 

رییس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس؛

رفع دغدغه های مردم و ارتباط مستقیم با جامعه پیرامونی در اولویت برنامه های این شوراست
رییس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در نشست بررسی پروژه های مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت که با حضور مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه پارس، مدیر شرایط بحران شرکت ملی نفت، مشاوران اجتماعی مدیران عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران و برخی معاونین استاندار بوشهر به میزبانی استانداری بوشهر برگزار‌شده بود با اشاره به بودجه ۳۲۰ میلیارد تومانی‌ شرکت‌های پتروشیمی در حوزه مسولیت های اجتماعی خود در سال ۱۴۰۱ و انعقاد تفاهم نامه با فرمانداران ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر گفت: شورای راهبردی بصورت مشارکتی با دستگاههای اجرایی و به منظور خدمت رسانی مطلوب و رفع دغدغه های مردم شریف محیط پیرامونی صنعت پتروشیمی از هیچ تلاشی در حد امکان دریغ نخواهد کرد.
دکتر حجت نظری تصریح کرد: با همراهی و حضور فعالانه دستگاههای اجرایی ، به سرانجام رسیدن پروژه های توسعه ای مطابق با نیاز شهرستانها که در سال قبل نیازسنجی آن به عمل آمده است، در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه ها در‌ حوزه های علمی آموزشی، فرهنگی هنری، راه و مسکن مددجویان، بهداشت و درمان و …. از برنامه های پیش بینی شده شورای راهبردی است که با همراهی استاندار محترم بعنوان‌نماینده دستگاههای اجرایی و نماینده محترم مردم شریف چهار شهرستان جنوبی بوشهر در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.
رییس شورای راهبردی با اشاره به اختصاص بودجه سه هزار و دویست میلیارد ریالی به پروژه های عامل المنفعه در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای عالی پتروشیمی این مبلغ در صورت اجرای پروژه ها و اعلام پروژه های جدید در قالب مصوبه شورای عالی مسئولیتهای اجتماعی صنعت پتروشیمی تا سقف ۵۰ درصد قابل افرایش خواهد بود.
بر اساس بیانات دکتر حجت نظری رسانه های اجتماعی بعنوان ناظرین اصلی سلامت اداری و صدای رسای جامعه بایستی مورد تشویق و قدردانی مضاعف قرار گرفته و بر این مبنا ارتباط با رسانه ها همواره از سیاستهای اصلی شورای راهبردی شرکتهای پتروشیمی منطقه پارس خواهد بود