قاچاقچیان کالا با ۷ میلیارد ریال محموله قاچاق در تور پلیس استان بوشهر گرفتار شدند

  یکی از تشدید مشکلات اقتصادی در جامعه قاچاق کالا محسوب می‌شود که در این حوزه تیم‌های مختلف برای مقابله با قاچاقچیان در محورها و سواحل استان بوشهر شبانه‌روز فعال هستند. خسارت قاچاق کالا نه تنها به حوزه اقتصاد خسارت وارد می‌کند بلکه به زیرمجموعه‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری، اشتغال، بهداشت و سلامت جامعه آسیب می‌رساند. قاچاق […]

 

یکی از تشدید مشکلات اقتصادی در جامعه قاچاق کالا محسوب می‌شود که در این حوزه تیم‌های مختلف برای مقابله با قاچاقچیان در محورها و سواحل استان بوشهر شبانه‌روز فعال هستند.

خسارت قاچاق کالا نه تنها به حوزه اقتصاد خسارت وارد می‌کند بلکه به زیرمجموعه‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری، اشتغال، بهداشت و سلامت جامعه آسیب می‌رساند.

قاچاق کالا نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد چرا که تأثیر نامطلوبی بر فعالیت محصولات کارخانه‌ها و تولید ناخالص داخلی می‌گذارد.

قاچاق کالا نه تنها انگیزه سرمایه‌گذاری اقتصادی را کاهش می‌دهد بلکه بخشی از منافع در دسترس جامعه را از چرخه اقتصاد مولد خارج و علاوه بر خسارت به تولیدات داخلی، حقوق مصرف‌کنندگان را نیز ضایع می‌کند.

واردات کالاها خارجی به‌صورت غیرقانونی و فاقد هر گونه هویت اسناد قانونی و گمرکی قاچاق محسوب می‌شود و تیم‌های مبارزه کننده با این پدیده به‌شدت برخورد قاطع می‌کنند.

عنوان قاچاق باید از روی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی برداشته شود

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی توجه به معیشت ساحل‌نشینان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید حقوق ساحل‌نشینان و مرزداران در سواحل استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته شود و تأمین معیشت از آن جمله است.

عبدالکریم جمیری با تأکید بر مقابله با کالای قاچاق در ابعاد گوناگون تصریح کرد: در زمینه تأمین معیشت مردم ساحل‌نشین استان باید تسهیلات لازم فراهم شود و سخت‌گیری‌ها کاهش یابد.

وی رعایت ضوابط و قانون برای همه اقشار جامعه در عرصه تجارت دریایی را یک ضرورت دانست و افزود: قاچاق کالا صدمات و خسارت بزرگی به جامعه در ابعاد گوناگون وارد می‌شود ولی در موضوع ته‌لنجی، ضمن ساماندهی این گونه فعالیت‌ها، باید با ملوانان و ساحل‌نشینان مدارا کرد.

یکی از انگیزه‌های مهم فعالیت خدمه شناورها و لنج‌های سنتی تجاری و سفاری، کالا ته‌لنجی است که این قشر زحمتکش سال‌ها در نوار ساحلی خلیج‌فارس از این طریق امرار معاش می‌کنند.

حیات اقتصادی بنادر و ساحل‌نشینان استان بوشهر در عرصه تجارت دریایی است

فعالیت بیشتر ساحل‌نشینان استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی به‌ویژه در عرصه تجارت دریایی است که حیات اقتصادی بنادر و ساحل‌نشینان استان بوشهر در عرصه تجارت دریایی و ته‌لنجی است که باید به این مهم توجه خاص شود.

کارشناسان اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه مزیت ته‌لنجی از سال‌های قبل در سواحل و بنادر استان بوشهر رواج داشته است خواستار ساماندهی این گونه فعالیت مرزنشینان ساحلی استان شدند.

استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است که یکی از راه‌های تأمین معیشت و درآمد مردم مرزدار استان بوشهر در کنار خلیج فارس تجارت دریایی و کالای همراه ملوان و ته‌لنجی است

حیات اقتصادی شهرهای بندری استان بوشهر وابسته به واردات کالاهایی است که ملوانان می‌توانند در سفرهای دریایی با شناور سنتی تجاری از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد کنند.

برخورد با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های پلیس

فرمانده انتظامی استان بوشهر برخورد با قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های پلیس دانست و تأکید کرد: کالاهایی که فاقد هر گونه هویت قانونی و گمرکی باشد در چرخه کالای قاچاق قرار می‌گیرد و توقیف می‌شود.

سردار حیدر سوسنی با بیان اینکه تمام فعالیت قاچاقچیان در نوار ساحلی و محورهای مواصلاتی رصد می‌شود گفت: بدون اغماض با قاچاق کالا برخورد قاطع می‌شود و در این راستا تیم‌های مقابله کننده با قاچاق در همه نقاط استان بوشهر مستقر است.

رئیس پلیس استان بوشهر از شناسایی قاچاقچیان در محور مواصلاتی شمال استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با محموله‌های فاقد هویت معتبر گمرکی و اسناد قانونی قاچاقچیان کالا با ۷ میلیارد ریال محموله قاچاق در تور پلیس استان بوشهر گرفتار شد .

وی اضافه کرد: در این زمینه مأموران انتظامی شهرستان دیلم، با رصد اطلاعاتی در جابه‌جایی محموله‌های کالای قاچاق از مسیرهای خاکی منتهی به استان خوزستان توسط چند دستگاه خودروی سواری را زیر نظر قرار دادند.

رئیس پلیس استان بوشهر افزود: مأموران پلیس به ۴ دستگاه خودرو سواری در مسیرهای خاکی اطراف ایستگاه بازرسی شهید موسوی دیلم مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آنها را در یک عملیات منسجم به وسیله وسایل نگهدارنده متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق شامل پوشاک، قطعات خودرو، لوازم خانگی و دیگر اقلام فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

وی محورها و سواحل استان بوشهر برای فعالیت قاچاقچیان و جابجایی کالاهای قاچاق را ناامن دانست و تأکید کرد: بدون اغماض با هر گونه کالا فاقد اسناد معتبر قانونی و گمرکی برخورد قاطع می‌شود.