مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

ارتقای پوشش اینترنتی سه روستای شهرستان دشتستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با ایجاد سایت ۴ G، پوشش اینترنتی سه روستای شهرستان دشتستان به نسل چهار ارتقا یافت.

به گزارش جنوب استان،  به نقل از روابط عمومی اداره کل  ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر روز سه‌شنبه به نقل از علی سملیان اعلام کرد: با ایجاد این سایت همراه در روستای آقا میراحمد دشتستان،  پوشش ارتباطی ۲ روستای کفترو و مرده خیر نیز بهبود یافت.

وی یادآور شد: پس از درخواست‌های مردمی نسبت به ضعف در پوشش مناسب اینترنت همراه در این سه روستا، سیگنال‌های تلفن همراه و اینترنت سیار مورد بررسی قرار گرفت و با ایجاد سایت G۴ ایرانسل در روستای آقا میراحمد، مشکلات مردم در حوزه ارتباطات در ۲ روستای اقماری نیز حل شد.

سملیان ادامه داد: هزینه اجرای این سایت از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند که از این شمار ۹۳ درصد دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار کرد: هدف این اداره کل رفع مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقاط محروم، بروزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان است.

سملیان افزود: با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها امکانات لازم برای آموزش و استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی فراهم می‌شود و بر ارتقای سطح زندگی روستا نشینان استان تاثیر بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: اینترنت با کیفیت در سطح روستاها منجر به جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی، رشد اقتصاد روستا  و توسعه می‌شود.

 

مشکلات ارتباطی دشتستان رفع شود/ لزوم تقویت اینترنت در روستاها
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

ابراهیم رضایی عصر سه‌شنبه در نشست معاون وزیر ارتباطات با مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: خدمات بسیار خوبی برای تقویت ارتباطات در دشتستان صورت گرفته است ولی هنوز کمبودهای فراوانی وجود دارد که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.

وی مشکلات شهرها و روستاهای دشتستان در حوزه ارتباطات، مخابرات، پست، پست‌بانک، اینترنت و تلفن همراه و ثابت را بیان کرد و ادامه داد: استقرار و فعال‌سازی پست بانک یکی از تقاضاهای برخی از روستاهای دشتستان است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه در سطح شهرستان دشتستان شد و افزود: عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت چه در اینترنت همراه و چه در اینترنت ثابت از مطالبات پرتکرار شهرها و روستاهای دشتستان است.

وی به مشکلات پستی مردم به ویژه مرسولات مربوط به خرما و محصولات شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ارسال با تأخیر مرسولات، گاهاً عدم پذیرش و یا مشکلات نیروی انتظامی با مرسولات باید رفع شود چراکه به معیشت مردم این شهرستان وابسته است.

رضایی با تاکید بر لزوم توسعه شبکه فیبر نوری در شهرها و روستاهای شهرستان دشتستان، از پاسخگویی بموقع مسئولان ارتباطات در استان و تلاش برای رفع مشکلات تقدیر کرد.

در این نشست که به دعوت و با هماهنگی نماینده مردم دشتستان برگزار شد، به غیر از معاون وزیر ارتباطات که به تشریح مسائل استان و کشور در حوزه ارتباطات پرداخت، بخشداران، تعدادی از شهرداران، اعضای شوراهای شهر، روستا، بخش و شهرستان به بیان مشکلات و نیازها پرداختند.