قدرت موتور قایق‌های صیادی استان بوشهر افزایش می یابد

محمد تقی ایرانی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات شناورهای صیادی با بیان اینکه یکی از مطالبات صیادان افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه، ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس استان بوشهر دچار صدمه شده و صیادان به صیدگاه‌ها با مسافت طولانی‌تر سفر می‌کنند. وی بیان کرد: […]

محمد تقی ایرانی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات شناورهای صیادی با بیان اینکه یکی از مطالبات صیادان افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه، ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس استان بوشهر دچار صدمه شده و صیادان به صیدگاه‌ها با مسافت طولانی‌تر سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به طولانی بودن بعد مسافت صیدگاه‌های استان بوشهر، برای برخی از صیادان به سبب پایین بودن قدرت موتور قایق‌های صیادی برای سفر به مسافت طولانی با مشکلاتی همراه بود و از طرفی ممکن بود در مواقع حوادث گرفتار امواج دریا و یا با کمبود سوخت مواجه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: در راستای تحقق مطالبات صیادان برای اینکه خودشان از این اضطرار نجات دهند، افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و تجهیز این شناورها با امکاناتی مانند بی‌سیم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

ایرانی، با بیان اینکه این مطالبه به‌حق صیادان بوشهری در سفر اخیر وزیر کشور و رئیس شورای امنیت بررسی شد خاطر نشان کرد: این موضوع با پیشنهاد استان بوشهر مطرح و با دستور وزیر کشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

وی اضافه کرد: برای استفاده قایق‌های صیادی به بی سیم این مهم برای کار کارشناسی و راهکارهای لازم به اداره کل بنادر و دریانوردی واگذار شد که ان‌شاءالله بعد از ارائه نظر کارشناسی، در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.