فرماندار جم:

بخش بزرگی از شهرستان جم با کمبود شدید آب مواجه است

فرماندار جم اجرای با تاکید بر لزوم تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه سد باغان گفت: بخش بزرگی از شهرستان جم با کمبود شدید آب مواجه است.

به گزارش جنوب استان، سید محمد احمدپور صبح چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت آب جم اظهار داشت: بحران آب جم واقعیتی انکار ناپذیر است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: حل اصولی این بحران چندین و چندساله، تکمیل دو پروژه بزرگ آبرسانی دریا به جم و سد باغان است تا بتوان به جای برداشت از دشت‌های خشک و بحرانی جم و ریز، آب را به این دشت‌ها وارد کرد و از برداشت‌ها کاست.

آبرسانی تانکری در برخی مناطق

فرماندار جم اضافه کرد: هر اقدامی جز اجرا و تکمیل این دو پروژه، صرفاً اقدامات لحظه‌ای و مُسکن است و در درازمدت و با برداشت‌های بیشتر از این دو دشت، بر بحران آب می‌افزاید.

احمدپور با بیان اینکه امروز بخش بزرگی از شهرستان با کمبود شدید آب مواجه است و برخی مناطق با آبرسانی تانکری در حال مدیریت است خاطرنشان کرد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در جم به حدی است که کف شکنی مستمر چاه‌ها و حتی حفر چاه‌های جدید، به کاهش موقت بحران کمک می‌کند و مجدداً دوباره با کاهش سطح آب، شهرستان وارد بحران جدی تر می‌شود.

پیشرفت ۸۰ درصدی خط انتقال

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرا و تأمین اعتبار پروژه سد باغان و خط انتقال آن اظهار داشت: خط انتقال سد باغان به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و سازه سد هم در مراحل نهایی است که در حال تلاش هستیم با تزریق اعتبار مکمل، خط انتقال آب به اتمام برسد و در فصل بارش بتوان از ظرفیت آب این سد برای شرب و صنعت در بخش ریز بهره برد.

احمدپور تزریق اعتبار را منوط به تعهد مجری برای اتمام پروژه دانست و تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها باید با برنامه ریزی دقیق و منظم انجام شود و از زمان‌بر شدن پروژه‌ها جلوگیری کرد که در این زمینه با رویکردی متفاوت اقدام کرده ایم.

نشست بررسی وضعیت پروژه سد باغان به ریاست فرماندار جم و با حضور مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر و مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم برگزار شد.