۷۷.۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان دیر هزینه شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر استان بوشهر گفت: در چهار سال اخیر ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه عمران بخش بهداشت، درمان و سلامت این شهرستان هزینه شده‌است.

احمد آخوندی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کارشناسان بهداشت محیط دیر افزود: در این مدت ۱۸ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان کلنگ زنی، ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: از عمده ترین این طرح ها می توان به ساخت بیمارستان امام هادی(ع) دیر ، احداث خانه های بهداشت روستایی، پایگاه های اورژانس جاده‌ای، پانسیون پزشکان و مراکز خدمات جامع سلامت اشاره کرد.

آخوندی ادامه داد: بجد پیگیر خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان دیر هستیم که با همکاری خوب مسئولان استان ، شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نتایج خوبی حاصل شده است و بزودی در بیمارستان امام هادی (ع)  راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان دیر نوید دهنده افق بسیار روشن برای آینده این شهرستان است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: از زحمات رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس و مدیر داخلی بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر که بجد پیگیر نیازمندی‌ها و خواسته‌های درمانی مردم هستند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: شاهد فعالیت و پیگیری این افراد در تهران و وزارت بهداشت هستم و با این حجم فعالیت و تلاش، افق بسیار روشن و امیدوارکننده‌ای برای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان می‎‌بینم.

احمدی اضافه کرد: تلاشمان بر این است که مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان کاهش یابد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط گفت: فعالیت‌های کاشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در ایام کرونایی بزرگ و مصداق جهاد است.

وی افزود: حضور ایثارگرانه و فداکارانه کادر بهداشت و درمان در سنگر دفاع از سلامت و جان مردم کاری ستودنی و بزرگ است و بهترین تقدیر از مدافعان سلامت ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم است.

احمدی با بیان اینکه سلامتی نعمتی است که تا زمان بیماری در جامعه اتفاق نیفتاده اهمیت آن ناشناخته است، گفت: شیوع ویروس کرونا و ابتلای مردم به بیماری کووید ۱۹ اهمیت نگاه به حوزه سلامت را دو چندان کرد و یک بار دیگر به جامعه در مورد  رعایت مسائل بهداشت محیط و عمومی هشدار داد.

وی با تاکید به انجام واکسیناسیون همگانی کرونا گفت: واکسیناسیون کرونا نیاز جامعه امروز ما است و نباید به جریانات شکل گرفته برای بدبین کردن جامعه به انجام واکسیناسیون اهمیت داد.

احمدی ادامه داد: امروز تکلیف است که به آنچه ستاد ملی کرونا می‌گوید عمل شود تا بزودی جامعه از شر این ویروس منحوس رهایی پیدا کند.