خطبه های نماز ۳۱ - تیر - ۱۴۰۱

امامان جمعه شهرهای بوشهر بر نظارت مسئولان برای حل مشکلات مردم تاکید کردند

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز بر اطلاع رسانی عملکرد دولت در زمینه رشد اقتصادی، مهارت آموزی کارجویان و نظارت مسئولان برای حل مشکلات مردم تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: گزارش‌های فصلی کارگروه‌های تخصصی در مورد عملکرد دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت اشتغال، مسکن و ازدواج به طور روشن به مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: ارتقای معیشت و توانمندسازی مردم در قبال دغدغه‌های ازدواج و اشتغال از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حمایت از خانواده است و باتوجه به اینکه در زمینه رشد اقتصادی اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده است، مردم باید تاثیر آن را در سفره خود به طور ملموس ببینند.

جمالی ادامه داد: به بیان رهبر معظم انقلاب، خانواده سنگ‌بنا و کانون رشد، بالندگی، توسعه و اقتدار جامعه و نظام اسلامی است و در حمایت از این مهم سیاست‌های کلی در ۱۶ بند به قوای سه‌گانه ابلاغ شده است.

وی گفت: حمایت از عزت و کرامت نقش همسری، خانه‌داری و مادری بانوان و ارتقا این جایگاه یکی از بخش‌های این سیاست‌های کلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جمالی بیان کرد: اگر در جامعه به جای رقابت بر سر توانمندی‌ها و شایستگی‌ها، برای جلب توجه صورت گیرد، آرامش روانی افراد در خانواده از بین می‌رود.


کنگان

امام جمعه کنگان گفت: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای بهانه را از افرادی که در امر اشتغال نیروهای بومی مسامحه می کنند، می گیرد.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته ملی مهارت افزود: کارآفرینی یکی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی است و ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار و کارآفرینی دارد.

وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی با حکم امام امت به امامت مرحوم آیت الله طالقانی گفت: پیام اصلی نماز جمع توصیه به تقوا است.

محمودی افزود: نماز جمعه از شعائر و فرائض اجتماعی که دارای دو بعد عبادی و سیاسی و به نوعی بعد از حج و اربعین از مهمترین فرائض اجتماعی امت اسلام است.

محمودی با اشاره به مشکلات بندر شیرینو به عنوان بزگترین روستای کشور در بخش فضای آموزشی گفت: حسب شهادت شورای اسلامی روستا قریب ۴ سال است مدرسه ای در این روستا تخریب و کار احداث مدرسه جدید ناتمام مانده و انتظار بجای مردم سرعت بخشی در تکمیل ، تجهیز و واگذاری این مرکز آموزشی به آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: زیبنده نیست در شهرستانی که محل تولید ثروت ملی است مردمان و دانش آموزان آن از محدودیت های علمی و آموزشی رنج ببرند.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات روستای برکه چوپان از توابع بخش مرکزی کنگان گفت: روستای برکه چوپان نیز فاقد خانه بهداشت است و مردم از فقدان مرکز بهداشتی رنج می برند که درخواست دارم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مقامات محلی برای تحقق این خواسته مردمی اهتمام جدی ورزند.

امام جمعه کنگان به مشکل زیرگذر روستای پرک از توابع بخش سیراف شهرستان کنگان اشاره و بیان کرد: پروژه زیرگذر پرک از سال ۹۸ در ۲ فاز انجام اما ناتمام و ناقص مانده است که این مساله باعث تصادفات فوتی و جرحی در این روستا شده که تقاضا دارم متولیان امر با تسریع و تکمیل این پروژه ناقص از جان و مال مردم حفاظت کنند.


برازجان

امام جمعه برازجان گفت: نظارت و بازدیدهای میدانی فرماندار از اداره ها، محله ها و بازار برای بررسی مشکلات و نیازهای مردم اقدامی مفید و موثر است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران این شهر افزود: امید است در راستای آگاهی نسبت به مسائل و مشکلات مردم و اشراف نسبت به امور و نظارت و اقدام‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات مردم تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: نظارت بر بازار در راستای کنترل قیمت‌ها و مقابله با هرگونه احتکار و گرانفروشی ضروری است.

امام جمعه برازجان از مجموعه فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری میز خدمت و پاسخگویی به مطالبات و سؤالات مردم بویژه در سالگرد تاسیس ستاد نمازجمه تقدیر کرد و گفت : انتظار می رود این اقدام شایسته در راستای سیاست های دولت مردمی ایت الله رئیسی استمرار یابد.

وی با اشاره به پنج مرداد سالروز تاسیس نماز جمعه اضافه کرد: هر کسی از سر ایمان و اخلاص به نماز جمعه برود و اعمال خود را از سر بگیرد تمام گناهان او آمرزیده می‌شود.

امام جمعه برازجان نمازجمعه در حقیقت حج مستمندان است.


اهرم

امام جمعه اهرم با اشاره به ۶مرداد روز ملی کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: مهارت آموزی لازمه اشتغال و کارآفرینی است و با توجه به اینکه کشور در عرصه رفع بیکاری نیازمند ایجاد اشتغال است ضروری است که خانواده ها نسبت به انتخاب رشته و فن و حرفه ای که قرار است فرزندان آنها انتخاب کنند نظارت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه افزود: ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو آموزش تخصصی نیروی انسانی ماهر است.

وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت: در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه مسیر تقوا برای جامعه نمایان و با تبیین و روشنگری از آرمان‌ها و ارزش‌ها صیانت می شود و در یک کلام نماز و خطبه های نماز جمعه جامعه را از تحریف و نفوذ در امان می دارد.

پهلو زاده اظهار کرد: آئین سیاسی عبادی نماز جمعه در راستای رسیدن جامعه به تمدن اسلامی نقشی بسیار مهم دارد.

وی ادامه داد: نماز جمعه به طبقه خاص با یک طیف فکری مشخص نیست بلکه برای همه افراد است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه حج فقرا و مستمندان است گفت: همانطور که در حج همه مسلمانان با همه افکار و سلایق و بدون اختلاف در یک لباس و با یک روش و با یک کلام با کمال وحدت و همدلی خانه معبود را طواف می کنند نماز جمعه هم باید همه با همدلی و وحدت در کنار هم نماز را به پا دارند.


سیراف

امام جمعه سیراف گفت: برجسته‌نکردن بُعد منفی از خبر؛ یعنی اگر خبر منفی وجود دارد، برجسته نشود. نمی‌گویم گفته نشود؛ باید توازن برقرار شود، هم بعد منفی‌ و هم مثبت آن گفته شود.

عاشوری اظهار کرد: از مشکلات اساسی مردم سیراف میراث فرهنگی است؛ میراث فرهنگی یک بار برای همیشه مشکل مردم را حل کند؛سال هاست مردم به خاطر ساخت و ساز با میراث فرهنگی مشکل دارند،سیراف از یک طرف کوه و از طرف هم با دریا احاطه شده است خب وقتی ما جوانان را تشویق به ازدواج می کنیم و تشکیل خانواده بدهند زمین دارند سند دارند اما اجازه ساخت نمی دهند؛ این راهم باید عرض کنم مردم دوستار و حافظ میراث هستند اما مشکل مردم با میراث ایسنت که میراث فرهنگی برنامه درستی ندارد!

این مشکل هم در مرکز شهرستان و استان حل نخواهد شد؛ انتظار دارم از وزیر محترم میراث فرهنگی یک نفر را بصورت ویژه مامور کنند و این مشکل مردم سیراف را یک بار برای همیشه حل کنند و حریم آثار باستانی مشخص شود و مشکل مردم حل شود.