مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر:

ظرفیت‌های فکری جوانان استان بوشهر استفاده می‌شود

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: نشست‌های هم اندیشی با جوانان با یک هدف مشخص باید ادامه پیدا کند و جوانان مسائل و مشکلات را مطرح کنند.

به گزارش جنوب استان سید عباس موسوی نژاد ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی جوانان فعال در امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر و اعضای پایگاه خبری سمن جوانان بوشهر با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: مسئله عفاف و حجاب شاید برای بانوان برجسته‌تر باشد اما فقط مختص بانوان نیست، در مسئله حجاب باید یک سری کارهای فرهنگی صورت بگیرد و باید به مسئله عفاف توجه ویژه ای شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: دغدغه‌ای که جوانان و نوجوانان در بحث پرورش دارند نیازمند به اصلاح سیستم آموزشی کشور ما است و نیاز است که معاونین و معلمان پرورشی در این حوزه آموزش ببینند و ابتدا آنها باید آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارند تا بتواند به دانش آموزان نیز آموزش‌های لازمه را ارائه دهد.

موسوی نژاد گفت: توجه به مسئله پرورش باعث می‌شود که جوانان نسبت به مشکلات شهر و استان خود بی تفاوت نباشند و مشکلات موجود را با مسئولین در میان بگذارند و پیگیر این مسائل باشند و جوانان باید به این درک برسند که به جز وظایفی که بر عهده مسئولین است، هیچ تفاوتی بین آنها و مسئولین وجود ندارد و همین مسئله باعث می‌شود که جوانان مطالبات خود را به راحتی بیان کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت جوان ما متأسفانه رو به کاهش است و این آسیب جدی به کشور ما وارد می‌کند و حل این مشکل نیازمند به همکاری بین خانواده‌ها، جوانان، مسئولین و… است.

وی ادامه داد: نشست‌های هم اندیشی با جوانان با یک هدف مشخص باید ادامه پیدا کند و جوانان مسائل و مشکلات را مطرح کنند و این نشست‌ها باید از طریق صدا و سیما انعکاس داده شود و این باعث می‌شود که هم مسئولین و هم خانواده‌ها از این مسائل مطلع شوند.

وی یادآور شد: جوانان باید مهارت‌های لازم را بیاموزند و نباید آنها را وادار کرد که حتماً پزشک یا مهندس و… شوند، یک جوان باید استعداد خود را کشف کند و به سمت استعداد خود گام بردارد.

در ادامه این نشست محمدرضا تنو مدیر پایگاه خبری سمن جوانان استان بوشهر و مسئول امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر گفت: در بحث رسانه و پایگاه خبری سمن جوانان تاکنون ۵ شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در هر شهرستان ۲۰ تا ۲۵ نفر مشغول به تولید محتوا هستند.

وی ادامه داد: هدف ما در پایگاه خبری سمن جوانان صرفاً معرفی جوانان و نوجوانان نیست بلکه قصد داریم که با تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان از آنان حمایت کنیم و آنان را به ارگان‌های مختلف معرفی کنیم.

ظرفیت‌های فکری جوانان استان بوشهر استفاده می‌شود

تنو یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد بستر مناسبی هستند جهت اینکه جوانان و نوجوانان بتوانند در آنها عرض اندام کنند و توانایی‌های خود را نمایان سازند و سمن جوانان نیز توجه ویژه ای به سازمان‌های مرد نهاد دارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش‌های مختلف شناسایی و فعال کردن آن‌ها ضروری است و باید از همه توانمندی‌های استان استفاده شود تا گامی در زمینه توسعه نسل نوجوانان و جوانان استان برداشته شود و ما تمام توان خود را برای حمایت از جوانان موفق و مدیران جوان بوشهری به کار خواهیم بست.

مسئول امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان با اشاره به توصیه جدی رئیس‌جمهور برای توجه به جوانان، گفت: نگاه تخصص محور و فرهیختگی نسل جوان همان چیزی است که امروز به آن نیاز داریم و بر این اساس، حضور جوانان مطالبه گر در عرصه‌های مختلف استان را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.

نشست هم اندیشی جوانان فعال در امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر و اعضای پایگاه خبری سمن جوانان بوشهر با مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در استانداری بوشهر برگزار شد و طی این نشست جوانان حاضر در این جلسه به بیان دغدغه‌ها و مطالبات جوانان استان بوشهر پرداختند.