بارش ۴۸ میلیمتری باران در کنگان

معاون هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه پرقدرت بارشی از اواخر وقت دیروز وارد استان شد و از ۵ صبح امروز بارش باران در جنوب استان آغاز شد.

زهرا راستگو در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در پی ورود سامانه مونسون که از قبل درباره فعالیت آن هشدار داده شده بود، بارش باران همراه با وزش باد و رعدوبرق صبح امروز جنوب استان بوشهر را فراگرفت و تا کنون در کنگان ۴۸ میلیمتر، بندر دیر ۲۱.۵، دوراهک ۳۹، لمبدان ۳۴ و بردستان ۳۵ میلیمتر باران باریده است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در دیر به ۴۴ کیلومتر در ساعت رسیده است.

بارش باران که در مدت کوتاهی اتفاق افتاد باعث آبگرفتگی معابر و روان شدن آب در دره‌های فصلی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: بارش‌های صبح امروز در شهرستان‌های کنگان و دیر خسارتی نداشته است.

کوروش دهقان افزود: همه دستگاه‌های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعالیت سامانه مونسون آماده هستند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر پیش از این گفته بود، بارش‌های رگباری، نقطه‌ای و بارش زیاد در زمان اندک که فرصت نفوذ به زمین را از آب می‌گیرد و منجر به ایجاد رواناب می‌شود از ویژگی‌های سامانه “مونسون” است که از پنجم تا نُهم مرداد این استان را دربرمی‌گیرد.

فرج الله شکوهی پور افزود: در این سامانه بارشی با توجه به اینکه مناطق بالادستی دارای بارش هستند مناطقی که ممکن است هیچ بارشی نداشته باشند نیز تحت تاثیر این رواناب‌ها و سیل‌ قرار می‌گیرند.

وی گفت: از ویژگی‌های سامانه مونسون صاعقه، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای است و افراد در این روزها از رفتن به ارتفاعات در این شرایط پرهیز کنند همچنین با توجه به اینکه این سامانه در دریا هم اتفاق می‌افتد، از هرگونه تردد دریایی و حضور شناور‌های صیادی و سفاری در دریا نیز باید خودداری شود.

محمدهادی رستمیان معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفته است: همه دستگاه‌های اجرایی با تمام امکانات و ظرفیت آماده خدمات رسانی در حوادث احتمالی هستند.