معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار

آغاز به کار میز ملی خرما در استان بوشهر پنج‌شنبه ۱۳ مرداد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: به‌منظور حمایت از بازار خرما، کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول، میز ملی خرما پنج‌شنبه ۱۳ مرداد با مشارکت ۶ استان در استان بوشهر برگزار می‌شود.

علی باستین در نشست هماهنگی برگزاری میز ملی خرما در استان بوشهر با بیان اینکه در هفته جاری این رویداد مهم اقتصادی در استان برگزار می‌شود، گفت: پنج‌شنبه ۱۳ مرداد میز ملی خرما با حضور وزارتخانه‌های مختلف جهاد کشاورزی، صمت، امور خارجه و سایر نماینده‌های متولی خرما در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی هدف از تشکیل میز ملی خرما را حمایت از بازار خرما، کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول عنوان کرد و افزود: میز ملی خرما در راستای تثبیت قیمت مناسب این محصول و تقویت کشاورزان تشکیل می‌شود.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه برگزاری میز ملی خرما مصوبات خوبی برای کشاورزان و فعالان این بخش به‌دنبال خواهد داشت، گفت: ۶ استان خرماخیز کشور شامل فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر در برگزاری میز ملی خرما مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه میز ملی خرما در آستانه برداشت محصول خرما برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله میز ملی خرما در آذر ماه تشکیل می‌شد، ولی با توجه به حساسیت قیمت این محصول، امسال ۲ ماه قبل از برداشت خرما میز ملی خرما در استان برگزار می‌شود، تا برنامه‌ریزی لازم برای تثبیت قیمت آن انجام شود و دیگر کشاورزان و فعالان این عرصه دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

باستین تاکید کرد: میز ملی خرما مقدمه‌ای برای بازاریابی و ارائه این محصول در بازار‌های جدید جهانی است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بر اساس برنامه‌ریزی نمایشگاه و بخش‌های جانبی میز ملی خرما پس از پایان برداشت این محصول در آذر ماه امسال در استان بوشهر برگزار می‌شود.