استاندار:

۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌ زایی در استان بوشهر پرداخت می شود

استاندار گفت: امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی، اشتغال خرد و روستایی در این استان پرداخت می شود.

به گزارش جنوب استان  احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: با توجه به سهم استان از تسهیلات اشتغالزایی و امکان پرداخت این میزان وام به ۱۰ هزار نفر می طلبد مسئولان فنی و حرفه ای استان برنامه مهارت‌آموزی هدفمند برای اشتغال جوانان بر اساس ظرفیت‌ها تنظیم و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اشتغال‌زایی و بیکاری در اولویت قرار دارد اظهار کرد: در زمان حاضر طرح‌های مهم عمرانی، تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان بوشهر در حال اجرا و مهارت‌آموزی بر اساس این ظرفیت‌ها مهم است.

وی در خصوص هدف‌گذاری اشتغال‌زایی امسال گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر فراهم می‌شود و سهم هر دستگاه برای ایجاد اشتغال تعیین و ابلاغ شده است.

استاندار بوشهر تأکید کرد: بر اساس ظرفیت‌های یاد شده امسال تحول مهمی در اشتغال در استان بوشهر ایجاد می‌شود که نیاز به توسعه مهارت‌آموزی در بین جوانان و متقاضیان اشتغال است.

محمدی‌زاده باتاکید بر ایجاد کارگروه تدوین مقررات سلبی و ایجابی برای اشتغال نیروهای بومی استان در رشته‌های مختلف از آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خواست برنامه مهارت‌آموزی هدفمند برای اشتغال جوانان بر اساس ظرفیت‌ها تنظیم و اجرا شود.

استاندار بوشهر از ساخت ۱۸ مجتمع پتروشیمی در استان خبر داد و تصریح کرد: این مجتمع‌ها که در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند نیاز به نیروی متخصص و ماهر دارد  این درحالی است که ۲۲ واحد پتروشیمی دیگر در مدار تولید و بهره‌برداری قرار دارند.

محمدی‌زاده ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: این طرح مهم از ظرفیت‌های عرصه سرمایه‌گذاری، عمرانی، تولیدی و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

وی از آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تا ۲ هفته دیگر عملیات ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در دشتستان آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر واگذاری زمین در شهرهای کوچک برای ساخت مسکن را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر بیش از شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح‌ها از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزوده شدن زمین به شهرک‌های صنعتی و ایجاد ۱۰ ناحیه صنعتی روستایی دیگر گفت: اکنون در استان بوشهر طرح‌های مهمی در حوزه کشاورزی، آبزیپروری، پرورش ماهی در دریا و ساحل و پرورش میگو در حال اجرا است.

استاندار بوشهر کشت درخت در سواحل و بیابان‌های استان را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و افزود: ۱۲ مجتمع رفاهی بین جاده‌ای در حال ساخت است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود و واحدهای خدماتی با حمایت دولت در حال راه‌اندازی است که این طرح‌ها اشتغال‌زایی بالایی دارند.

محمدی‌زاده از اجرا ساخت سد باهوش تنگستان در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: در نیمه دوم امسال عملیات اجرایی سد دهرود آغاز می‌شود.