نماینده مردم کنگان ، دیر ، عسلویه و جم در مجلس

افراد نیازمند کاشت حلزون در انتظار تخصیص اعتبارات

شیخ موسی احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات ۱۰۰درصدی در زمینه کاشت حلزون هنوز در اختیار هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران قرار نگرفته و این مساله افراد نیازمند کاشت حلزون را دچار مشکل کرده است.

به گزارش جنوب استان شیخ موسی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: به طور مثال تخصیص اعتبارات تا سقف، ۲۰ و نهایتا ۳۰ و ۵۰ درصد برای کاشت حلزون در نظر گرفته می‌شود که پاسخگوی نیازهای افراد متقاضی کاشت حلزون نبوده است.

وی اظهارداشت: تخصیص به موقع اعتبارات بسیار مهم است لذا سازمان برنامه و بودجه نیز باید نگاه ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان داشته باشد و مطالباتی که هیات امنای صرفه جویی ارزی در بحث کاشت حلزون و واکسن دارد، کمک و یاری کنند تا این اعتبارات به موقع تخصیص یابند.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که امروز در جامعه مورد توجه قرار گرفته بحث تجهیز بیمارستان‌ها و خدمات رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف سلامت است و مجلس زمانی که بحث اعتبارات مطرح بوده با یک نگاه بسیار مثبت به آن توجه کرده و اعتبارات مورد نیاز را در لایحه بودجه مصوب کرده است.

به گفته وی، ما طی دو سال اخیر تجهیزات بسیار خوبی را از هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در منطقه محروم کنگان دریافت کرده‌ایم همچنین در بحران کرونا یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان کنگان از جانب این نهاد تهیه که در درمان بیماران مبتلا به کووید بسیار موثر واقع شد.

احمدی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۵ دستگاه دیالیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تحویل بیمارستان امام خمینی کنگان شده است تا بیماران نیازمند از این دستگاه‌ها بهرمند شوند.

بر اساس گزارش هیات امنای صرف جویی ارزی، هزینه کاشت پروتز حلزون شنوایی ۵۰ میلیون تومان بوده که شامل هزینه‌ های خرید پروتز، هتلینگ بیمارستانی، حق عمل تیم جراحی و هزینه برگزاری جلسات گفتار درمانی، باز توانایی و شنوایی طی یک سال اول بعد از کاشت پروتز حلزون است.

طی ۶ سال گذشته در مجموع ۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال اعتبار در قوانین بودجه سالانه برای عمل کاشت حلزون مصوب شده بوده که از این مقدار تنها ۳۴۴میلیارد ریال و به عبارتی مبلغی کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات مصوب، به هیات امنا تخصیص یافته است.