نماینده مجلس:

حریم لوله های انتقال نفت در استان بوشهر باید سامان یابد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: لوله های نفتی که از بین روستاهای مال قائد و سربست گناوه می گذرد عمران شهری این منطقه را مختل و شرایطی نا ایمن ایجاد کرده که لازم است اقداماتی برای افزایش امنیت و ساماندهی حریم آن انجام شود.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به نقل از عبدالکریم جمیری بیان کرد: باید با اقداماتی کارشناسی فضاسازی مناسب در اطراف این خط لوله انجام شود تا زیبایی و عمران شهری را به دنبال داشته باشد و در برخی از نقاط پل‌هایی احداث شود تا امکان استفاده مردم از ساحل فراهم شود.

وی افزود: این درخواست به مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ارائه شد و ایشان نیز در تماس با مدیر مناطق نفت خیزی جنوب، دستورهایی را در این زمینه صادر کرد.

جمیری با اشاره به ضعف‌ها و مشکلات روستاها و مناطق کم برخوردار استان بوشهر، اذعان کرد: شرکت‌های نفتی مستقر در این منطقه چنانکه باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مناطق پیرامونی عمل نمی‌کنند که این موضوع نیز در نشست با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بررسی شد.

وی اضافه کرد: اشتغال نیروهای بومی در شرکت‌های نفتی یکی دیگر از مسائلی است که مردم از وضعیت کنونی آن راضی نیستند و لازم است درصد اشتغال نیروهای بومی به نفع ساکنان شهرهای استان بوشهر افزایش یابد.

تکمیل آب شیرین‌کن بوشهر و پروژه انتقال آب دیلم مطالبه جدی مردم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران کم آبی از مشکلات جدی استان بوشهر است و شتاب بخشی به پروژه‌های آب شیرین‌کن بوشهر و شبکه انتقال هشت کیلومتری بالادستی آب دیلم ضروری است.

وی افزود: تامین آب مورد نیاز کشاورزی استان بوشهر از دیگر ضرورت‌هایی است که مطالعه اولیه در مورد آن انجام شده است.

جمیری با بیان اینکه  در زمان حاضر آب رها شده از سد رئیسعلی به دست کشاورزان نمی‌رسد، توضیح داد: بر اساس مطالعه‌های انجام شده تکمیل عملیات انتقال آب از سد رئیسعلی مشکل شبکه توزیع آب اراضی حله را نیز حل می‌کند.

وی با اشاره به نشست مشترک خود و مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر با محمد جوانبخت، معاون آب و فاضلاب وزیر نیرو، اعلام کرد: فاضلاب شهری جنوب بوشهر از دغدغه‌های جدی مردم این محله‌ها است که در زمان حاضر استعلام‌های لازم برای کمیسیون ماده ۲۳ آن انجام شده و لازم است با تامین اعتبار فاز نخست آن اجرایی شود.

حریم لوله‌های انتقال نفت در شمال استان بوشهر باید سامان یابد

استان بوشهر با ضعف زیرساختی بسیاری روبرو است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: شهرستان‌های گناوه و دیلم در استان بوشهر با وجود داشتن ظرفیت و استعدادهای فراوان با مشکلات متعدد زیرساختی مواجه هستند که مسائل اولویت‌دار این شهرستان‌ها احصا و در نشست با وزارتخانه‌های متولی پیگیری می‌شود.

جمیری عنوان کرد: در نشست با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مصوبه‌های سفر به استان بوشهر درباره تأمین ماشین آلات دفع زباله، تأمین بودجه مورد نیاز برای راه‌های روستایی، تأمین تجهیزات مورد نیاز مراکز آتش نشانی و دیگر تجهیزات مورد نیاز شهرداری‌ها پیگیری شد.

وی بیان کرد: در این نشست معاون وزیر کشور قول مساعد داد که تجهزات مورد نیاز با محوریت بخش مرکزی هر شهرستان بر اساس برآوردهای کارشناسی تامین شود.