گمرک نگاه ویژه‌ای به معیشت مرزنشینان دارد

معاون هماهنگی دفتر نظارت گمرک های استان بوشهر گفت: نقش گمرک در زندگی و معیشت مردم مرزنشین این استان غیرقابل انکار است و در این راستا نگاه ویژه‌ای وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان، روابط عمومی ستاد نظارت گمرک های استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از محسن خرم رخ در آیین تودیع و معارفه سرپرست گمرک شهرستان دیلم افزود:  مجموعه گمرک همواره خود را یار و یاور مردم می‌داند و  سعی کرده است در کنار رعایت صحیح قوانین و مقررات، معیشت مردم را نیز مدنظر داشته باشد.

فرماندار دیلم  گفت: تجارت دریایی از نقش و جایگاه بالایی در این شهرستان برخوردار است و هم اکنون معیشت ۸۰ درصد مردم منطقه وابستگی به دریا دارد.

احمد دشتی افزود: در کنار حمایت از تولید و اقتصاد داخلی باید زمینه تقویت معیشت مردم مرزنشین که متکی به تجارت دریایی است، فراهم شود.

وی اظهار کرد: استان‌های جنوبی کشور با وجود ذخائر نفتی که بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را تامین می‌کنند با چالش‌های متعدد اقتصادی و اشتغال روبرو هستند.

فرماندار دیلم بر ساماندهی شناورهای سفاری و کالای همراه ملوان در چارچوب یک قانون مدون تاکید کرد و گفت: رعایت قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی و از طرف دیگر  رضایت‌مندی مردم و  لطمه نخوردن معیشت آنها موجب شده است تا فعالیت در این عرصه با چالش‌های زیادی برخوردار باشد.

در پایان این مراسم، علیرضا بیعتی زاده به عنوان سرپرست جدید گمرک  دیلم معرفی شد و از زحمات دوران مسئولیت علی صداقت سرپرست پیشین گمرک این شهرستان تقدیر به عمل آمد.