در پی بارش‌های سیل‌آسای اخیر؛

ارتباطات در مناطق سیل‌زده یزد و بوشهر پایدار است

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد در پی بارش‌های اخیر در استان‌های یزد و بوشهر، با تلاش‌های انجام شده ارتباطات در این استان‌ها برقرار و پایدار است.

به گزارش جنوب استان به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، درباره وضعیت پایداری ارتباطات پس از وقوع سیل در این استان اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان و شروع فعالیت سامانه بارشی در استان یزد و جاری شدن سیل در بیشتر مناطق شهری و روستایی، در بازدیدهای میدانی و ارزیابی‌های فنی توسط حوزه‌های مرتبط و اپراتورهای ارتباطی، قطعی‌های جزئی شناسایی و توسط تیم های امدادی رفع شد و هم اکنون زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر نقاط استان یزد پایدار و از پوشش مناسبی برخوردار است.

وی درباره مصرف داده در روزهای بحرانی سیل به عدد بی‌سابقه ۱۵۰ گیگابیت بر ثانیه، گفت: این رکورد بی سابقه مصرف داده در روزهایی که یزد در گیر سیل بوده، بیانگر پایداری مناسب ارتباطات ثابت و سیار در شرایط بحرانی و همچنین تاثیر دسترسی مردم، نهادهای خدمات رسان و مجموعه مدیریت بحران به زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت پرسرعت برای اطلاع رسانی به‌موقع است.

پاکدل با اشاره به این که اولین نیاز مردم، نهادهای خدمت رسان ‌و مجموعه مدیریت بحران در این شرایط حساس، دسترسی به ارتباطات پایدار و شبکه پرسرعت برای اطلاع رسانی، هماهنگی، سرعت عمل، اعلام هشدار و کاهش خسارات است، گفت: با درخواست استاندار و تایید وزارت ارتباطات، در سه نوبت پبامک‌های اطلاع رسانی و هشدار توسط اپراتورهای تلفن همراه برای عموم مردم ارسال شد.

آمادگی برای رفع قطعی احتمالی در بوشهر

علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان توضیح داد: تاکنون بیشترین بارش در شهر برازجان با ۹۰ میلی‌لیتر به ثبت رسیده است. روز پنجشنبه خطوط ارتباطی برخی از شهرهای استان دچار اختلال که با تامین باتری‌های ذخیره، مشکل برطرف شد.

وی افزود: حفظ پایداری ارتباطات در شهرها و روستاهای سیلابی، بررسی مسیرهای فیبرنوری داخل استان و پایداری آنها در مقابل حوادث و شرایط بحرانی در اولویت این اداره کل قرار دارد.

سملیان خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم برای اعزام نیروهای پشتیبان فنی، آمادگی لازم وجود دارد تا با اعزام نیروها نسبت به قطعی ارتباطات احتمالی اقدام شود.

وی تصریح کرد: در شرایط بحران، داشتن شبکه ارتباطی پایدار و بدون اختلال برای تیم‌های مدیریت بحران و مردم از جمله مهمترین الزاماتی است که بر آن تاکید فراوان شده است.