مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر:

تحقق عدالت اجتماعی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تحقق عدالت اجتماعی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش جنوب استان  جواد لقمان زاده صبح سه‌شنبه در کمیته توانمندسازی معلولان استان بوشهر اظهار داشت: توانمندسازی اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و حمایت‌های هدف‌مند، فرصت خودباوری را برای افراد فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: توانمندسازی اجتماعی زمینه توسعه مشارکت اجتماعی را فراهم می‌آورد و ارتقای این رویکرد نیازمند ارزیابی استعدادها، توان‌سنجی، آموزش مهارت‌ها و حرفه‌آموزی است که لازم است بهزیستی استان اهتمام ویژه‌ای در این راستا داشته باشد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های مهارت، کلید توانمند سازی معلولان است، افزود: دولت با تمام محدودیت‌ها برای کاهش مشکلات معلولین و خانواده‌های نیازمند تلاش می‌کند اما مهارت آموزی به مددجویان مهمتر و مؤثرتر از کمک مالی است.

لقمان زاده با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتری جهت توانمندسازی مددجویان بهزیستی و رشد و بروز استعدادهای آنها داشته باشیم، اضافه کرد: باید تلاش کنیم با درک شرایط و احساس معلولان و نیازسنجی، آینده‌نگری، هم‌افزایی اندیشه‌ها، کار و تلاش حداکثری و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در جهت اشتغال جامعه هدف بهزیستی گام برداریم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه کشور توجه به وضعیت معلولان و جامعه هدف بهزیستی و از همه مهم‌تر توانمندسازی اقتصادی این قشر است، توانمند سازی که به شکوفایی استعدادها، ارتقای عزت نفس و اطمینان خاطر آن‌ها منجر شود.