مدیرعامل برق بوشهر:

سامانه مونسون خللی در پایداری برق استان بوشهر ایجاد نکرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: فعالیت مستمر سامانه مونسون خللی در پایداری برق استان بوشهر ایجاد نکرد.

به گزارش جنوب استان غلامرضا حشمتی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته گذشته و در روزهای اخیر شاهد فعالیت سامانه مانسون در سطح استان بوشهر بودیم که باعث ورود خسارت‌هایی به شبکه برق استان شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها در استان بوشهر بوده است اضافه کرد: با وجود شدت این بارندگی‌ها خوشبختانه برق مشترکان در هیچکدام از مناطق استان بوشهر قطع نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: عمده خسارت وارد به خطوط فشار متوسط و پایه برق، سکسیونر، ترانس و پارگی سیم است.

وی با اشاره به آماده‌باش بخش‌های ستادی و عملیاتی برق استان بوشهر طی این مدت بیان کرد: جلسه بحران شرکت توزیع برگزار و تصمیمات لازم جهت سازماندهی، محدود عملیات- انتخاب شهرستان‌ها معین ارسال امکانات و تجهیزات اتخاذ شد.

حشمتی با اشاره به فعالیت ۲۸۰ نفر نیروی عملیاتی امانی، ۱۱۰ نفر نیروی پیمانی با ۸۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین عملیاتی، افزود: در این مدت مرخصی‌ها لغو و حضور همه پرسنل با امکانات کامل به همراه سازماندهی پیمانکاران و پرسنل همکار انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از چهارم تا نهم مرداد در استان بوشهر ادامه داد: بر اثر وزش طوفان شدید، رعد و برق و بارندگی شدید تأسیسات شرکت توزیع آسیب دیده و مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: تأسیسات در کمترین زمان ممکن برق‌دار و پایداری تأسیسات در وضعیت مناسب قرار گرفت.

وی گفت: از مشترکان فهیم هم‌استانی انتظار می‌رود در صورت مشاهده شبکه آسیب دیده زمان‌های وقوع حوادث غیرمترقبه از دست زدن به آن خودداری و مراتب را فوری از طریق سامانه برق من و یا سامانه تلفنی ۱۲۱ به نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گزارش کنند.