مدیر حمل و نقل سازمان منطقه ویژه پارس؛

امکان ارائه خدمات ۲۴ ساعته بالگردی در فرودگاه خلیج فارس عسلویه

مدیر حمل ونقل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به جایگاه هفتم فرودگاه خلیج فارس عسلویه در بین فرودگاه های کشور از نظر انتقال مسافر، این فرودگاه را برترین فرودگاه منطقه برشمرد که امکان ارائه خدمات همزمان به هشت پرواز پهن پیکر را دارد.

به گزارش جنوب استان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- مدیر حمل و نقل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به جایگاه هفتمی فرودگاه خلیج فارس عسلویه در بین فرودگاه‌های کشور از نظر انتقال مسافر،  این فرودگاه را برترین فرودگاه منطقه برشمرد که امکان ارائه خدمات همزمان به ۸ پرواز پهن پیکر را دارد.
مجید حاجوند گفت؛ سیستم‌های کمک ناوبری موجود برای نخستین بار در کشور در این فرودگاه نصب و راه اندازی شد و این امر زمانی اتفاق افتاد که هیچ یک از فرودگاه‌های کشور، حتی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، این امکان را در اختیار نداشتند.
مدیر حمل و نقل سازمان منطقه ویژه پارس افزود، ضریب مقاومت بالای باند فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس که عددی تقریبا دو برابر میانگین فرودگاه‌های کشور است، امکان نشست و برخواست به بزرگترین هواپیماهای باری و مسافری جهان را می‌دهد.
حاجوند ادامه داد؛ علاوه بر موارد فوق باند هلی پورت این فرودگاه با ۶ جایگاه  امکان ارائه خدمات ۲۴ ساعته به سکوها به دلیل تجهیزاتی که در اختیار دارد را داراست و می‌توان گفت فرودگاه عسلویه تنها فرودگاه در کشور است که پرواز شبانه روزی بالگرد در آن انجام می‌شود.
وی همچنین گفت؛ بیش از ۵۲ نفر از کارکنان HSE سازمان منطقه ویژه پارس که اکثرا از بچه‌های بومی منطقه هستند در حال دریافت آموزش‌های لازم هستند و به زودی در بخش عملیاتی و ایمنی فرودگاه خلیج فارس مشغول به کار خواهند شد.
مدیر حمل و نقل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به جایگاه ویژه فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس در منطقه گفت؛ بیش از ۱۰ میلیارد ریال پروژه به منظور ارائه بهتر خدمات طی سال گذشته و سه ماه نخست سال جاری در فرودگاه خلیج فارس اجرا شد.
وی گفت؛ محو آثار لاستیک باند فرودگاه و تست اصطکاک، بازسازی سقف سالن ترمینال اصلی، تکمیل جایگاه ‍پمپ بنزین و اجرای چندین طرح رفاهی خدماتی در فرودگاه از جمله این پرو‌ژه‌ها بوده‌اند.
مدیر حمل و نقل سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد؛ طبق طرح جامع فرودگاه به دنبال آن هستیم تا سالن ترمینال فرودگاه خلیج فارس را تکمیل کنیم که از طریق air bridge امکان جابه جایی مسافران در این فرودگاه فرآهم آید و همچنین  باتوجه برگزاری مراسم جام جهانی فوتبال در کشور قطر برنامه ریزی و امکان سنجی جهت برقراری پرواز به قطر در برنامه کاری این فرودگاه می باشد.