آیت‌الله حسینی بوشهری:

امنیت شغلی خبرنگاران تامین شود

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت از خبرنگاران و تامین امنیت شغلی آن‌ها ضروری است و مسئولان باید راه فعالیت این قشر زحمت‌کش را هموار سازند.

به گزارش جنوب استان آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: حادثه کربلا یک خبر بود که به عنوان تاثیرگذارترین خبر تاریخ شناخته می‌شود و امروز آوازه آن در همه جای جهان شنیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوادث و برنامه‌های مختلف به‌رغم تلاش فراوان خبرنگاران، کمتر به آن‌ها توجه می‌شود و لازم است که نگاه بهتری به این قشر تلاشگر شود افزود: بشر سخت به خبر نیاز دارد و رابطه خبر و بشر ناگسستنی است. وجود انسان با خبر عجین شده است و نقش خبرنگاران در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه خبرنگاران بیش از موشک و بمب تأثیر دارند بیان داشت: خبرنگاران با تولید و انتشار خبر می‌توانند شرایط جامعه را عوض کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دنبال تأثیرگذاری بر شناخت ادراکی ما است تاکید کرد: دشمن می‌خواهد با اقدامات رسانه‌ای بر روی نسل آینده تأثیر بگذارد. خبرنگاران از میان هزاران خبر تعدادی را گلچین می‌کنند و در جامعه منتشر می‌کنند که می‌تواند موضوعی را بزرگ کرده و موضوعی را بی اهمیت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خبرنگاران باید محتوای خبری را محکم، استوار و بدون سستی به جامعه ارائه کنند گفت: خبر‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که مورد اعتماد مخاطب قرار بگیرد و مثل فضای مجازی نباشد که بخش زیادی از مطالب بدون سند و اعتبار در آن منتشر می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرنگار باید مورد وثوق و اطمینان باشد تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر ابزاری که برای فعالیت رسانه‌ای مورد نیاز است، باید تعهد و تخصص داشته باشند و دارای خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و انتشار خبر باشند. بیان صادقانه اخبار و انتشار اخبار مستند دارای اهمیت بالایی است.

آیت الله حسینی بوشهری اعلام کرد: خبرنگاران اگر می‌خواهند متخلفی را به جامعه معرفی کنند باید حرمت انسانی او را حفظ کنند و اگر حرمت افراد را حفظ نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند. قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است. خبرنگار باید مراقب باشد که در جبهه دشمن بازی نکند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهد.

فرمانده سپاه امام صادق استان هم در این مراسم با گرامیداشت یاد شهید صارمی و شهدای خبرنگارگفت: خبرنگاران بر اساس مسئولیت خطیرشان در گسترش اطلاع رسانی صحیح در سطوح مختلف جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

سردار رزمجو افزود: خبرنگار با قلم و دوربین به ثبت وقایع روزگار می‌پردازد تا نسل امروز و آینده با تاریخ صحیح و تاثیرگذار انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی گفت: خبرنگاران دوربین حقیقت نگار مردم و جامعه هستند و باید دارای دانش و فن جمع آوری خبر و تجزیه و تحلیل و ارائه به جامعه باشند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری بوشهر هم گفت: خبرنگاران افسران خط مقدم عرصه اطلاع رسانی هستند حضرت زینب (س) روایتگری عاشورا را انجام دادند و اگر نبود به فراموشی سپرده می‌شد.

اکبر پورات افزود: یکی از کار‌های شما خبرنگاران روایتگری حماسه آفرینی شهدای مدافع حرم است بخصوص در شرایط کنونی که شهید همدانی مورد هجمه دشمن قرار گرفته است که باید روشنگری کنید.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای رسانه استان تقدیر شد.