مدیر کل فرهنگ و ارشاد بوشهر:

قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: تعاونی مسکن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش جنوب استان عبدالرحیم افروغ شامگاه یکشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: سرکشی از پیشکسوتان رسانه‌ای استان، حضور بر سر مزار اصحاب فقید رسانه استان و گردهمایی با اصحاب رسانه استان از جمله کارهای صورت گرفته به مناسبت روز خبرنگار توسط این اداره کل بوده است.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و نام شهدای اهالی رسانه استان و کشور افزود: گردهمایی اصحاب رسانه با حضور دکتر ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در روز سه‌شنبه ساعت ۱۸ با حضور اصحاب رسانه، مسؤلین استانی و کشوری در سالن لیان بوشهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران یک ملت تمدن ساز است و امام خمینی (ره) نسخه بروزرسانی شده اسلام است که به جامعه ایرانی ارائه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بعد از بازدیدهای به عمل آمده از این سه پروژه، در شورای برنامه ریزی استان بوشهر این پروژه‌ها را مطرح کردیم و تصمیم بر این شد در برنامه سفر دوم هیئت دولت این پروژه‌ها قرار داده شود.

حمایت از آثار فاخر هنرمندان

افروغ از فعال شدن قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: سه پروژه مذکور بر اساس مطالعات و برنامه ریزی های که صورت خواهد گرفت با توجه به پتانسیل این قرارگاه امیدواریم تکمیل شود.

وی با بیان اینکه حمایت از آثار فاخر هنرمندان به ویژه هنرهای تجسمی استان بوشهر در آینده در دستور این اداره کل قرار دارد و افزود: هنرمندان، خبرنگاران و پیشکسوتان فرهنگ، هنر و رسانه را معرفی کنید و با توجه به وظیفه ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد ما اقدام به گره گشایی از مشکلات این عزیزان خواهیم کرد.

قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: مناطقی از استان بوشهر که سینما ندارند به زودی سینمای سیار در این مناطق راه‌اندازی می‌شود.

افروغ اضافه کرد: با شروع سال تحصیلی سینمای سیار به مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر نیز خواهیم برد.

پایش فعالیت سایت‌ها و رسانه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پایش فعالیت سایت‌ها و رسانه‌های استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و رسانه‌هایی که چندین سال فعالیت ندارند بعد از بررسی‌های لازم در چارچوب قانون لغو مجوز خواهند شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خرید آثار فاخر هنرمندان استان بوشهر را در دستور کار این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: وام خود اشتغالی در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر پرداخت خواهد شد.

افروغ با تاکید بر اینکه نهاد فرهنگ و هنر باید احیا شود اضافه کرد: این اداره کل آمادگی این را دارد بر حسب وظیفه ذاتی خود مسئول و متولی برگزاری نشست‌های مطبوعاتی در سراسر استان بوشهر باشد.

تشکیل میز تخصصی رسانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: میز تخصصی رسانه را در استان بوشهر به صورت جد در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: سرانه فضای فرهنگی بوشهر به شدت پایین است که ضروری است که این سرانه را با همکاری سایر نهادها بالا ببریم.

افروغ با تاکید بر اینکه توهین به ارزش‌های دینی و مردمی را تحمل نخواهیم کرد و برخورد جدی و قانونی با این نوع هنجارشکنی انجام خواهیم داد گفت: اهالی فرهنگ و هنر به ویژه اهالی رسانه امید را در جامعه تزریق کنند و تبیین آنچه توسط رسانه‌های بیگانه برای ناامید کردن مردم صورت می‌گیرد را دستور کار قرار دهند.

سینما آوینی به‌زودی بازگشایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص تعطیلی سینمای مرکز استان گفت: تاکنون نامه‌ رسمی مبنی بر دلیل تعطیلی سینما بهمن بوشهر به این اداره کل ارسال نشده اما با این وجود فرایند آغاز فعالیت سینمای شهید آوینی بوشهر در حال انجام است و به‌زودی با برطرف شدن مشکل سرمایشی آن شاهد فعالیت این مرکز خواهیم بود.

به گفته افروغ، مناطقی که سینما ندارند به زودی سینماهای سیار به این شهرها و روستاها خواهند رفت، این سینماها در مدارس و دانشگاه‌های استان نیز با شروع سال تحصیلی فعال خواهند شد.

افروغ در خصوص رسانه‌های راکد استان بوشهر، گفت: پایش فعالیت سایت‌ها و رسانه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در دستور کار قرار گرفته است و رسانه‌هایی که چندین سال فعالیتی نداشته‌اند در ابتدا با آن‌ها وارد گفت‌وگو می‌شویم و در مرحله بعد بر اساس چارچوب قوانین مجوز آنها لغو خواهند شد.

وی درخصوص نداشتن سرپناه خانه مطبوعات استان بوشهر گفت: به‌زودی  فضا و مکان مناسبی در اختیار خانه مطبوعات استان قرار می‌گیرد.

تالار مرکزی بوشهر در مرحله شمع‌کوبی است

افروغ بابیان اینکه پروژه تالار مرکزی بوشهر پس از ۱۲ سال همچنان در مرحله شمع‌کوبی است، اظهار کرد: این پروژه به اعتبار بالایی برای اتمام نیاز دارد از این رو استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی احداث مجتمع فرهنگی هنری شهر ریز و ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه را در مراحل پایانی و مجتمع شهر بنک را پایان یافته اعلام و بیان کرد: پروژه‌های احداث نگارخانه در شهرهای کنگان و گناوه نیمه کاره مانده است.

تکلیف نامعلوم سه مجتمع فرهنگی هنری در دشتستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بااشاره به اینکه در سال ۹۰ عملیات احداث سه مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای آبپخش، سعدآباد و شبانکاره شروع شد، گفت: پس از احداث اسکلت روند ساخت و ساز به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

افروغ با تاکید بر امکان‌ناپذیر بودن بهره برداری همزمان از سه مجتمع فرهنگی در شهرستان دشتستان، عنوان کرد: با حضور مسئولان محلی از آخرین وضعیت مجتمع‌ها بازدید شد و نظر ما این است که همزمان نمی‌توان این مجمتع‌ها را راه‌اندازی کرد.

به گفته این مقام مسئول، در شورای برنامه ریزی موضوع سه مجتمع فرهنگی در شهرستان دشتستان مطرح شد اما همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است و در نظر داریم در برنامه سفر دوم هیات دولت به استان این پروژه‌ها را قرار بدهیم.