مدیرکل آموزش و پرورش استان

اجرای طرح ۲ زبانه در پنج شهرستان استان بوشهر آغاز شد

طرح دو زبانه با هدف حمایت از نوآموزان دو زبانه در پنج شهرستان استان بوشهر شروع شد.

به گزارش جنوب استان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین افتنتاح طرح ۲ زبانه در دبستان وحدت چغادک با اشاره به تحصیل دانش‌آموران دارای زبان و یا گویش به جز فارسی معیار در مدارس گفت: با هدف ارتقا آمادگی این گروه از دانش‌آموزلن به کلاس اول ابتدایی و شروع دوران تحصیل، اجرای طرح ۲ زبانه در استان آغاز شده است.

علی موحدی افزود: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده نمودن نوآموزان برای ورود به دبستان، توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها، فرصت عادلانه آموزشی را برای کودکان دارای زبان و گویش‌های غیرفارسی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر فراهم می‌کند.

موحدی ادامه داد: طرح ۲ زبانه در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر که نوآموزان دوزبانه دارند، اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این طرح ویژه نوآموزانی است که از مهرماه ۱۴۰۱ وارد کلاس اول می‌شوند، اما در سال تحصیلی جاری موفق به حضور در کلاس‌های یکساله پیش دبستانی نشده و از آموزش‌های این دوره باز مانده‌اند.

غلامحسین مهران‌پور با بیان اینکه طرح ۲ زبانه به مدت یک ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت ۷۲۰ نوآموز و ۴۳ آموزگار و در ۳۷ مدرسه اجرا می‌شود.

وی افزود:۲۵۵ نوآموز در شهرستان عسلویه، ۱۷۹ نوآموز در شهرستان بوشهر، ۱۲۸ نوآموز در شهرستان کنگان، ۱۱۴ نوآموز در شهرستان دشتستان و ۴۴ نوآموز در شهرستان دشتی در این طرح شرکت می‌کنند.

مهران‌پور در پایان یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح زمینه تحقق عدالت آموزشی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت مزدمی ایران قوی آیت الله رییسی فراهم شود.