مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

فعالیت ۴ شناور مسافربری در مسیر بوشهر به دوحه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۲ شناور رو-رو پسنجر و ۲ کشتی کروز داوطلب فعالیت در مسیر بوشهر-دوحه برای جابه‌جایی مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر شدند.

به گزارش جنوب استان محمد شکیبی روز یکشنبه اظهار کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی و مالکان شناورها به منظور همکاری های دریایی و بندری در جریان برگزاری جام جهانی قطر صورت گرفته است که این استقبال چشمگیر منجر به عزم جدی برای بهره برداری هر چه سریع تر از زیرساخت های موردنیاز تردد دریایی از جمله پایانه بین المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر شده است.

وی بیان کرد: در این راستا اکنون فرایند احداث زیرساخت‌های لازم به منظور انجام ترددهای دریایی از بوشهر به دوحه با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا است که پیش بینی شده تا پیش از جام جهانی آماده بهره برداری شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با هدف تسهیل در تردد شناورهای مسافربری پروژه لایروبی مربوط به پایانه مسافری تا عمق هشت متر انجام شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: ۲۵ مرداد سال جاری، پاکات مناقصه بهینه سازی سالن مسافری بندر بوشهر بازگشایی می شود که پس از انتخاب پیمانکار فعالیت این بخش به صورت سه شیفته انجام خواهد شد.

وی گفت: بندر بوشهر در موضوع جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر از سال گذشته فعالیت های منظم و منسجمی را آغاز کرده است تا بتواند در این رویداد میزبانی شایسته برای مسافران داخلی و خارجی باشد.