به مناسبت روز خبرنگار

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه جنوب استان بوشهر توسط شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی‌های پارس

در مراسمی با حضور رئیس شورای راهبردی، روسای فرهنگ و ارشاد و مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های کشور از خبرنگاران و اصحاب رسانه ی جنوب استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش جنوب استان صبح امروز به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران جنوب استان بوشهر از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در سالن جلسات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد با حضور حجت نظری رئیس شورای راهبردی ،روسای فرهنگ و ارشاد و مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های کشور برگزار شد.
دراین مراسم حجت نظری ، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار ، از آمادگی کامل این شورا جهت کمک به اصحاب رسانه و خبرنگاران خبر داد.
رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس افزود: برگزاری دوره های توانمند سازی خبرنگاران از برنامه های این شورا است و به زودی دوره‌ای آموزش خبرنگاری در این چهار شهرستان برگزار خواهد شد.

ایشان آمادگی خود را نیز جهت همکاری در استقرار و ایجاد خانه مطبوعات در شهرهای جنوبی استان بوشهر اعلام کرد.

مازیار هوشمند مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های کشور در حاشیه این نشست گفت: با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی ها  همچنین کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی خبر و خبر نویسی و عکاسی در جنوب بوشهر و در ادامه در سراسر بوشهر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: امنیت شغلی مهمترین دغدغه اصلی خبرنگاران است که برای رفع این مورد برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌ها در دست اجرا است.

هوشمند با اشاره به اینکه حمایت از رسانه های مکتوب امری ویژه است، اظهارداشت : با موافقت شورای راهبردی پتروشیمی ها رسانه های مکتوب محلی با چاپ آگهی‌های تبلیغاتی شرکت‌های منطقه پارس حمایت مالی می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های کشور افزود: در این راستا شوراهای راهبردی نسخه‌های چاپی رسانه های مکتوب را خریداری خواهد کرد.

هوشمند اضافه کرد: همچنین برای خبرنگارانی که موفق به دریافت اینترنت رایگان از سامانه وزارت ارتباطات نشده اند، با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی‌ها اینترنت رایگان فراهم خواهد شد.

وی گفت: کلیه خبرنگاران بوشهری که از لیست حمایتی وزارت ارتباطات جا مانده اند، می توانند با دریافت معرفی نامه از رسانه هایی که با آنها همکاری می کنند از اینترنت رایگان یکساله بهره‌مند شوند.

هوشمند عنوان کرد: همچنین به همه  خبرنگاران بوشهری عضو خانه مطبوعات  مورد تایید  در سامانه جامع رسانه های کشور ، وام ۵٠ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد با معرفی خانه مطبوعات و شورای راهبردی تعلق می‌گیرد.

 

عکاس: قاسم احمدی فیلم: حمید خلیفات