نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
آیتالله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر روز گذشته در سفر به تهران برای پیگیری موضوع پروژه راه آهن بوشهر – شیراز با وزرای راه و شهرسازی، نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) دیدار و یکی از مهمترین مسائل استان و مطالبه مردم را پیگیری کرد.
امام جمعه بوشهر با حضور در وزارت راه و شهرسازی با مهرداد بذرپاش وزیر این وزارتخانه جهت بررسی موانع عملیاتی شدن خط ریلی بوشهر – شیراز و مشخص نمودن راه حل های آن گفتگو کرد.
نشست با محمد جواد اوجی وزیر نفت از دیگر دیدارهای آیتالله صفایی بوشهری در پایتخت سیاسی ایران بود. هدف از این نشست هموار کردن مسیر تهاتر نفت جهت تأمین اعتبار پروژه خط ریلی بوشهر – شیراز بود.
دیدار با محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران جهت بررسی و رفع موانع قرارداد تهاتر نفت و اجرایی شدن آن از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه در استان طی سفر به تهران بود.
امام جمعه بوشهر در دیدار دیگری با سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار پروژه خط ریلی بوشهر – شیراز پیگیر این موضوع شد و پس از بررسی این پروژه، حل موانع جهت عملیاتی شدن هرچه سریع تر آن و دریافت اعتبارات به واسطه تهاتر نفت را خواستار شد.
آیتالله صفایی بوشهری همچنین در خطبههای این هفته نماز جمعه با اشاره به پروژه راه آهن بوشهر – شیراز گفته بود، طرح راهآهن از نظر اقتصادی و سیاست جغرافیایی برای بوشهر مهم است و نبود آن ضربههای جبران ناپذیری برای استان به دنبال دارد. طرح خط ریلی در استان بوشهر مصوبههای بیشماری دارد، اما تاکنون اقدام عملی در خصوص اجرای این طرح مهم انجام نشده است.
وی می گوید: در شرایطی کمبود اعتبار به عنوان مهمترین مانع بر سر راه اجرای راهآهن اعلام میشود که رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص داده و مسئولان ارشد در تهران باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به سفر به تهران برای پیگیری طرح راهآهن گفته، مسؤولان علت این همه تاخیر و برنامه ریزی که اجرایی نمیشود را باید برای مردم توضیح دهند در غیر اینصورت مردم خودشان در این خصوص تصمیم جدی میگیرند.
پروژه راهآهن شیراز – بوشهر – عسلویه با طول ۶۵۵ کیلومتر در ۱۱ قطعه تعریف شده است که قطعات ۹ تا ۱۱ در استان بوشهر و مابقی در استان فارس واقع شده است. از این ۱۱ قطعه، دو قطعه از سمت شیراز به طول ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه ۱۱ که به بوشهر متصل میشود، به طول ۴۰ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دو قطعه سخت این مسیر ریلی در استان بوشهر به طول ۲۵ کیلومتر قرار دارد. در این قطعه مسیر ۵.۵ کیلومتر پل و تونل وجود دارد و مسیر شرایط توپوگرافی بسیار سختی دارد.
این قطعه از پروژه، ۱۰ تونل و ۹ دستگاه پل خاص دارد که موجب شده است که این ۲۵ کیلومتر از اهمیت خاصی برخوردار باشد.
خبرنگار پایگاه خبری جنوب استان می باشد. خبرنگاران
دیدگاه بسته شده است.