مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در بازدید از بوشهر:

صنعت نفت و گاز می تواند حامی توسعه مراکز انتقال خون باشد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران که با هدف بازدید از مراکز و پایگاه های انتقال خون بوشهر به این استان سفر کرده است کمک صنایع نفت و گاز به انتقال خون را عاملی جهت ارتقای مراکز اهدا دانست.

دکتر مصطفی جمالی دربازدید از فعالیت تیم خونگیری مستقر در شرکت پلیمر آریاساسول واقع در عسلویه و مذاکره با مسئولان این شرکت، خواستار کمک صنعت به راه اندازی واحدهای فرآوری و پخش خون در پایگاه کنگان و همچنین در اختیار گذاشتن وسیله ای جهت حمل خون شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در این بازدید ضمن تقدیر از فعالیت چشمگیر تیم خونگیری و حضور پرشمار اهداکنندگان شرکت آریاساسول، آمار اهدای خون در صنایع نفت و گاز را خوب دانست و بر استفاده بیشتر از ظرفیت موجود در این صنایع تأکید کرد.

در ادامه وی با جمعی از مسئولین و کارکنان این شرکت دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار سعید اسماعیلی مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریا ساسول با اشاره به چهار سال همکاری با انتقال خون بوشهر و افزایش این همکاری در دوسال اخیر گفت: حمایت های دکتر حیدرزاده از سلامت کارکنان در شرکت پلیمر آریاساسول، اتفاقات خوبی در زمینه اهدای خون، پایش سلامتی و خود مراقبتی در پی داشته است.

در این دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تقدیر از اهدای خون کارکنان آریاساسول و تاکید بر نقش اهدا کنندگان گفت: اگر ده ها ساختمان بنا شوند این ساختمان ها و تجهیزات بدون اهدا کننده خون ذره ای ارزش نخواهد داشت.

دکتر جمالی اضافه کرد: اهداکنندگان، سرداران گمنام سلامت هستند زیرا می توانند با اهدای خون، به سه همنوع کمک کرده و جان آنها را نجات دهند.

وی با اشاره به پیشرفت های این سازمان از سال ۱۴۰۰ تا کنون اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد کیسه های ما فیلتردار است که استفاده از آن می تواند برای بیمارانی که مقدار زیاد یا دفعات مکرر خون دریافت می کنند ریسک عوارض را کاهش دهد مثلا مرگ و میر جراحی قلب را از ۶ درصد به ۳ درصد کاهش می دهد.

دکتر جمالی از غربالگری آنتی بادی در کل کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این دستاورد پس از ۲۰ سال حاصل شده است و تعیین فنوتیپ نیز یکی دیگر از دستاوردهای سازمان است وی همچنین افزایش ذخایر خون از ۴ روز به ۸ روز را عاملی مهم در کنترل مواقع بحرانی دانست.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران کمک صنایع نفت و گاز به انتقال خون را عاملی جهت ارتقای مراکز انتقال خون دانست ودر پایان این نشست، پیشنهاد داد افراد دارای گروه خونی O منفی در منطقه شناسایی و در مواقع بحرانی، جهت اهدای خون فراخوان شوند.