یادداشت : حسین دهقان زاده

۳۰ اردیبهشت تا مشق ۸ تیر

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طبق قانون اساسی انتخابات ریاست‌جمهوری برای تعیین رئیس جمهور هر چهار سال یک بار برگزار می گردد. طبق قانون اساسی رئیس جمهور پس از رهبری شخص دوم کشور و مسئول اجرای قانون اساسی در کشور است.

به قلم حسین دهقان زاده: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طبق قانون اساسی انتخابات ریاست‌جمهوری برای تعیین رئیس جمهور هر چهار سال یک بار برگزار می گردد. طبق قانون اساسی رئیس جمهور پس از رهبری شخص دوم کشور و مسئول اجرای قانون اساسی در کشور است.
با توجه به سانحه سقوط بالگرد حامل آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم که در مسیر سد خداآفرین تا تبریز در روز سی ام اردیبهشت رخ داد، به دستور مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی محمد مخبر به عنوان مسئول اداره دولت منصوب گردید و از ایشان خواستند تا حداکثر پنجاه روز آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
آیت الله رئیسی در حدود سه سال ریاست جمهوری خدمات ارزنده ای داشتند که پس از شهادت ایشان تمامی رسانه ها و احزاب مختلف از پای کار بودن و ایمان راسخ او سخن می گفتند. در حال که مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت فرمودند: رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت، برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت.
انتخابات ریاست جمهوری هشت تیر یکی از مهمترین انتخابات جمهوری اسلامی ایران است چرا که در این برهه حساس و با توجه به اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی و حمایت کشورهای اروپایی از آن و همچنین روابط بین المللی جمهوری اسلامی با کشور های همسایه در این چند سال اخیر و از طرف دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در آبان ماه برگزار می شود، این انتخابات را از همه جوانب مهم دانست.
در سال های اخیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با اقتصادهای بلوک شرق و کشورهای همسایه و پایانی بر نگاه انحصاری به اقتصادهای غربی و حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای و عضویت در گروه بریکس از مواردی است که جایگاه بین المللی ایران در دنیا ارزشمند ساخته و رئیس جمهور منتخب هشت تیر هم می بایست از تمامی ظرفیت های لازم جهت تثبیت این اهداف اقدام نماید.
دولت سیزدهم با درایت خود افقی روشن در روابط بین‌الملل ایران رقم زد و با وجود تمام مشکلات ساختاری و تداوم و تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران، عملکرد مثبتی در دنیا داشته باشد.
از سوی دیگر با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین مسائل فرهنگی حاصل از تهاجم فرهنگی غرب در کشور، مردم از رئیس جمهور آینده خواستار حل چنین مشکلاتی از طرف رئیس جمهور آینده هستند.
بنابراین مشق هشت تیر ماه از سی ام اردیبهشت حاصل می شود و مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی بار دیگر با حماسه حضور خود در پای صندوق های رأی تیر خود را تیر در تیرماه۱۴۰۳ بر قلب دشمنان این نظام مقدس خواهند زد و در ایام غدیر ولایت پذیری خود را اثبات خواهند نمود.